דירקטוריון קשת נזף בטמירה ירדני על התבטאויותיה

ירדני, מפיקת "כוכב נולד", ננזפה עקב ביקורת שמתחה על הזכייניות בכנס איגוד המפיקים

סדקים ביחסים בין זכיינית ערוץ 2 קשת למפיקה טמירה ירדני? בהנהלת ובדירקטוריון קשת מביעים מורת-רוח מדברים שנשאה ירדני בכנס איגוד המפיקים בשבוע שעבר, לפיהם השתמע כי היא מותחת ביקורת על הזכייניות ועל מוסר התשלומים שלהן.

דירקטוריון קשת העביר בסוף השבוע מכתב נזיפה חמור לירדני על דבריה. המכתב הועבר לאור מערכת היחסים ארוכת השנים בין הזכיינית לבין ירדני, שכן ניתן היה להבין כי עיקר הביקורת נמתחה על קשת.

למרות המכתב החריף, יצוין כי לא מדובר במהלך בעל השלכות על יחסי העבודה בין הצדדים, אלא בניסיון להעביר לירדני את מורת-הרוח שחשו אנשי קשת.

בכנס ניתחה ירדני את הסיבות שלדעתה הביאו מפיקים רבים "לפת לחם": "התמורה שהזכיינים משלמים רחוקה מלשלם את הוצאות ההפקה. התמחור הוא שגוי לגמרי. הגופים המציאו תנאי תשלום הגובלים בשערורייה. שוטף + 96. בלי ריבית. שוטף + 75, ואנחנו חייבים לממן".

לדברי ירדני, תנאים אלה הובילו לכך שהמפיקים נמצאים בחריגה ממוצעת של חודש וחצי עד חודשיים וחצי. לבסוף אמרה ירדני: "הגיע הזמן לעשות מעשה. לקבוע כללים חדשים של משחק..."

גורמים בתעשייה הביעו תמיהה על המכתב החריג שנשלח לירדני. "זאת התנהלות מאד תמוהה מצד קשת", אמר אחד הגורמים, "מעניין מאוד למה רק הדירקטוריון של קשת הגיב בצורה כזאת? מדוע אף אחד אחד מהזכיינים או הערוצים לא הגיב בצורה כזאת?".

גורם אחר העלה את ההשערה כי ברקע מכתב הנזיפה עומדת מתיחות בין הזכיינית לבין ירדני, עקב כך שבקשת לא רואים בעין יפה את העובדה שירדני החלה להפיק באחרונה סדרות גם לערוץ 10 ולרשת.

מקשת ומטמירה ירדני נמסר: "אין תגובה".