מפעלי ים המלח - המותג המושקע ביותר בפרסום השבוע

האחים עופר משקיעים כמעט 2 מיליון שקל כדי להביע את עמדתם בנושא שיקום ים המלח

המותג המוביל השבוע בטבלת המותגים המושקעים בפרסום הוא באופן תקדימי מפעלי ים המלח. המפעלים של האחים עופר החליטו לדבר לציבור בגובה העיניים, ולפי הביקורת הציבורית שהקמפיין הספיק לייצר בתקופת חייו הקצרה, יש שיאמרו כי מפעלי ים המלח החליטו לזרות מלח בעיני הציבור.

הקמפיין עולה על רקע מחלוקת גדולה בין מפעלי ים המלח לממשלת ישראל והעומד בראשה, לגבי מי אמור לבצע את קציר המלח הגדול שימנע את הצפת המלונות בקרבת חוף ים המלח.

בעוד שעל התזמון והתקשור הפרסומי של מפעלי ים המלח הדעות חלוקות, אין עוררין על כך שאדלר-חומסקי עושה להם עבודה קריאייטיבית טובה. הקמפיין קליט, ברור ונעים לעין, ובניגוד לקמפיינים אחרים הוא מצליח יחסית בקלות לקחת מסר ומורכב ולפשט אותו.

11 שנים לקח למשרד התחבורה לתכנן את הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, וביום שישי האחרון זה קרה. קווי אוטובוס רבים יתבטלו, וקווים חדשים ייכנסו לפעולה. כל זה בנוסף לשינויים במחיר הנסיעה ושיטת התשלום, ואפילו ניישר קו עם העולם המערבי כך שיהיה ניתן להחליף כמה קווים בשימוש באותו כרטיס נסיעה במסגרת של שעה וחצי. כל זה מועבר בקמפיין של משרד התחבורה הממוקם במקום השני בטבלה באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית.

דב נבון נבחר כפרזנטור בסגנון זהבה ושלושת הדובים, והתורה כולה מוסברת באופן נהיר למדי בפורטל ייעודי שהקים משרד התחבורה כחלק מקמפיין האינטרנט שלו.

בזק כידוע כבר מזמן לא רק חברת לקו טלפון ביתי. אי לכך ממשיכה החברה לקדם חדשנות במיזם האינטרנט B144 שלה, שעושה צעד משמעותי והופך למנוע החיפוש הראשון לבעלי מקצוע בפייסבוק. כל זאת תחת הסלוגן "B144 עוזר לך לבחור". אז מי אמר שהרשת החברתית של פייסבוק לא מיועדת לאינסטלטורים? הקמפיין בוצע על-ידי אדלר-חומסקי.

המותגים המושקעים

1. מפעלי ים המלח - 1,966,187 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי

2. משרד התחבורה - 1,490,301 שקל - באמצעות לפ"ם

3. הבנק הבינלאומי - 1,348,827 שקל - באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב

4. בזק (אתר B144) - כ-1,261,521 שקל - באמצעות אדלר-חומסקי

5. מזגני טורנדו - 1,158,807 שקל - באמצעות שלמור-אבנון-עמיחי

* הנתונים מתייחסים לתאריכים 24-30/6/2011.

** הכותב הוא מנכ"ל יפעת בקרת פרסום.