חדשות 2: אי-שידור תחזית מזג-האוויר לפני "מאסטר שף" - טעות

הרשות השנייה דרשה מחדשות 2 הבהרות לאחר שביום חמישי בערב הסתיימה מהדורת החדשות 5 דקות מוקדם יותר מהרגיל מבלי ששודרה תחזית מזג-האוויר, ועברה ישירות ל"מאסטר שף"

הרשות השנייה דרשה מחברת חדשות ערוץ 2 הבהרות, לאחר שביום חמישי בערב הסתיימה מהדורת החדשות 5 דקות מוקדם יותר מהרגיל מבלי ששודרה תחזית מזג-האוויר, ועברה ישירות לתוכנית "מאסטר שף".

בתגובה השיב מנכ"ל חברת החדשות, אבי וייס, כי ההחלטה לא לשדר את התחזית הייתה מוטעית, וכי חברת החדשות תמצא דרך להתנצל בפני הצופים.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, פנה למנכ"ל חדשות ערוץ 2, אבי וייס, בדרישה כי חברת החדשות תסביר מדוע לא שודרה תחזית-מזג האוויר ביום חמישי האחרון. סמירה הדגיש בפני וייס כי ההחלטה לעשות זאת פגעה בציבור.

בתגובה לדברים כתב וייס לסמירה כי הוא "מבקש להבהיר כי אי-שידור תחזית מזג-האוויר במהדורת החדשות מיום 30.6.2011 נבע מטעות. למותר לציין כי אנו נפעל לכך שהדבר לא יחזור על עצמו בעתיד ואף נמצא את הדרך להתנצל על כך בפני צופינו".

ביום חמישי בערב הסתיימו מהדורות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10 כ-5 דקות מוקדם יותר מהצפוי, בשל המאבק על הרייטינג בין שתי תוכניות הריאליטי - "הדור הבא" של ערוץ 10 ו"מאסטר שף" של זכיינית ערוץ 2 קשת - שעקבו אחרי משדר החדשות.

ואולם, בעוד שחדשות ערוץ 10 העבירו מהדורה מקוצרת עם תחזית מזג-האוויר, חדשות ערוץ 2 בחרו לוותר על התחזית ולעבור ישירות ל"מאסטר שף".

גורם בכיר בערוץ 10 אמר לאחר מכן כי "בהחלט נראה שבקשת מגייסים את החדשות לטובת שיפור הרייטינג בתוכניות של הזכיינית".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "אף על-פי שהרשות אינה מתערבת באייטמים המסוקרים במהדורות החדשות, מנכ"ל הרשות הביע חוסר שביעות-רצון משיקול-הדעת העריכתי של חברת החדשות ביום האמור".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, הוסיף כי הוא רואה בחומרה כל סטייה מזמני לוחות השידורים, למעט באירועים חריגים ובלתי צפויים. אבישר ציין כי הנושא יעלה לדיון במסגרת ישיבת המועצה.