הערכות בשוק: אפל מתכננת לפתח טלוויזיה חכמה

עפ"י הערכות, אפל תמכור טלוויזיה שייצר צד שלישי, למשל סמסונג, אך תימכר תחת המותג אפל

קטגוריית הסמארט טי.וי מצויה עדיין בחיתוליה בעולם ובישראל. לפי שעה עדיין מהדהד הכישלון של גוגל עם פרויקט הגוגל טי.וי, שממתין לקאמבק. הערכות בשוק טוענות כי אפל מתכננת לפתח ולמכור טלוויזיה שתכלול את ממשק ה-Apple TV שלה.

על-פי הערכות, אפל תמכור טלוויזיה שייצר צד שלישי, למשל סמסונג, אך תימכר תחת המותג אפל. אתר DailyTech פרסם כי מנהל בכיר לשעבר באפל טוען כי ההשקה הגדולה הבאה של החברה תהיה בתחום הטלוויזיות.

כבר עתה החברה מוכרת את ה-Apple TV. מדובר בסטרימר המתחבר לטלוויזיה ומאפשר לצפות בתכנים מחנות ה-iTunes. אפל משקיעה במגוון התכנים הגדול שלה בחנות זו, הכולל סרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה חדשות.

הערכות ותיקות גורסות כי אפל מתכננת להציע שירות צפייה בתכני הווידיאו שלה במודל של תשלום חודשי - ולא בשיטה של השכרה לפי צפייה. החברה מוכרת את ה-Apple TV בארה"ב תמורת 100 דולר, ואולם המוצר אינו נחשב מוצלח. בישראל המכשיר לא נמכר, הואיל ואפל אינה מאפשרת גישה לרכישת תכני וידיאו ומוזיקה ב-iTunes.

מעבר לכך, אם אפל תמכור טלוויזיה באותה איכות שבה היא מציעה את מסכי המחשב שלה בלפטופים ובמחשבים הנייחים שלה, היא תוכל להתחרות בגאווה בקטגוריה הזו מול יצרניות נוספות.

כבר כיום מסכי מחשב של החברה (במחשבי ה-iMac שלה) מגיעים לגודל של 27 אינץ', מה שאומר שכנראה לאפל אין בעיה להוציא מסכים קצת יותר גדולים, שיתאימו גם לסלון.

אם אפל אכן תשיק טלוויזיה, היא תוכל לשלב את ממשק ה-Apple TV שלה במוצר העתידי, להציע לצרכנים רכישה של תוכן ישירות מהמסך וגם להתקין אפליקציות של גורמי צד שלישי, שיאפשרו גישה לתכני וידיאו נוספים.

ההערכות הן כי הטלוויזיה של אפל תצא בסתיו, ואולם מועד זה עשוי להשתנות, משום שאפל צפויה להשיק באותה תקופה את האייפון הבא שלה, והיא אינה נוהגת להשיק מוצרים גדולים בו-זמנית.