תביעה: ביטוח ישיר "בישלה" הקלטות כדי לדחות תשלום

אלמנה של מבוטח בביטוח חיים טוענת כי החברה בישלה הקלטות במטרה לדחות את תביעתה ■ ביטוח ישיר בתגובה: "לא היה ולא נברא"

איי.די.איי חברה לביטוח, המוכרת בציבור כביטוח ישיר ופועלת באמצעות המותגים 9 מיליון ו-555, "בישלה" הקלטות של שיחות ששימשו אותה לדחות תביעת ביטוח בשל פטירתו של אדם שבוטח על-ידה בפוליסת ביטוח חיים - כך טוענת עדי קליין-גל, האלמנה, באמצעות עו"ד צביקה שטוירמן, ראש מחלקת הליטיגציה במשרד יוסיפוף, כהן, קורן, גרודברג ושות', במסגרת הליך משפטי שהיא מנהלת כנגד חברת הביטוח בבית משפט השלום בפתח-תקווה.

עדי קליין-גל, אלמנת המבוטח שנפטר בגיל 37 כתוצאה מדום-לב, הגישה תביעה משפטית בהיקף 540 אלף שקל כנגד ישיר איי.די.איי, לאחר שלטענתה לא קיבלה את כספי הפיצוי לה הייתה זכאית בעקבות מות בעלה שבוטח בישיר איי.די.איי.

לטענת חברת הביטוח, הביטוח לא היה בתוקף בעת קרות האירוע משום שהמבוטח ביטל אותה בעצמו.

"בוצעו חיתוכים ועריכה"

בכתב ההגנה הציגה ישיר איי.די.איי הקלטות של שתי שיחות שבוצעו עם המבוטח המנוח. במהלך ההליך המשפטי בנושא הגישה האלמנה חוות-דעת מומחה מטעמה בתחום "ניתוח וידיאו וסאונד", שממנה עלה החשד כי הקלטות בושלו.

חברת הביטוח פנתה לבית המשפט בבקשה לפסול את חוות-הדעת שהגישה התובעת, וזו ציינה בכתב התגובה מטעמה כי "על-פי חוות-הדעת 'בישלה' המבקשת את שתי הקלטות השיחות, ביצעה בהן חיתוכים ועריכה מחדש, ומכאן שלמרות שבהאזנה רגילה לרצף ההקלטה מתקבל הרושם כי השיחה אכן נשמעת אותנטית, בבדיקה דקדקנית יותר (גם הממוחשבת ואף בבדיקה שמיעתית מדוקדקת) עולה בסבירות גבוהה כי שתי השיחות אכן עברו עריכה/בישול, ומכך שאינן עומדות במבחן האותנטיות".

מביטוח ישיר נמסר בתגובה כי "הטענה שכביכול חברתנו עשתה שינוי בהקלטות של שיחות היא חסרת בסיס, מופרכת ושערורייתית".

לפי החברה, "בין הצדדים מתנהל הליך משפטי שבו אין מחלוקת על העובדה שהמנוח מעולם לא רצה לבטח את עצמו בפוליסה שנייה של ביטוח חיים, והשאלה היא משפטית - האם רישום טכני שגוי בחברה של פוליסה שלא נרכשה מחייבת את החברה בתשלום לפיה".

בביטוח ישיר הוסיפו כי "התובעים בחרו להגיש חוות-דעת תוך חריגה מהמחלוקת הברורה בין הצדדים, ולטעון טענה שערורייתית חסרת בסיס ומופרכת, כאילו חברת ביטוח מפוקחת ומסודרת תזייף הקלטות על מנת לבסס את עמדתה המשפטית. לא היה ולא נברא.

"משחברתנו דרשה להוציא את חוות-הדעת מהתיק, בחרו התובעים שוב בדרך לא ראויה של לשון הרע על חברתנו בעיתונות, במקום להתמודד עם הטענה בבית המשפט בו מתנהל ההליך".