אקסלנס: להגדיל החזקה במניות; מהו התיק המומלץ?

ההמלצה של גיא בר און מאקסלנס לצמצם את הרכיב המנייתי הוכיחה את עצמה ■ עכשיו הוא ממליץ להגדילו ל-25%

בתחילת חודש מארס, כשרמת חוסר הוודאות בשוק המקומי גדלה בעקבות המהומות בלוב והחששות להתפשטותן למדינות נוספות באזור, המליץ גיא בר און, מנהל השקעות באקסלנס נשואה, להוריד לטווח הקצר את הרכיב המנייתי בתיק ל-15%.

כארבעה חודשים לאחר מכן, כשמאז התנודתיות במסחר נמשכת ומדדי המעו"ף ות"א 100 איבדו 5%-7% מערכם, נראה כי המלצתו של בר און הוכיחה את עצמה.

כעת, בביקורו השני במדור, ממליץ בר און להגדיל את החשיפה המנייתית ל-25%, בצורה מדורגת כמובן, זאת עקב ההנחה כי הירידות האחרונות בשוק הפכו את מחיריהן לאטרקטיביים יותר ממה שהיו לפני חודשים ספורים.

בר און ממשיך להמליץ על כך שכמחצית מהחשיפה למניות תיעשה בשוקי חו"ל, "בדגש על ארה"ב, וכן על שווקים מתעוררים, שם להערכתנו קיימת הזדמנות יפה למשקיעים".

את עליית הרכיב המנייתי בתיק ממליץ בר און לעשות על חשבון סדרות אג"ח קונצרניות לא מדורגות, המהוות 5% מסך התיק.

הדגש שמציין בר און לגבי הרכיב האחרון הוא על "פיזור נרחב ככל האפשר של חברות ממגוון סקטורים ולטווח פדיון קצר (עד שנתיים)".

בר און מסביר כי השינוי שעליו הוא ממליץ הוא "צעד שמצד אחד מגדיל סיכון, עם המעבר מהחזקה באג"ח למניה, אולם מצד שני מקטין את הסיכון, כי זהו מעבר להחזקה בחברות פחות מסוכנות".

כמו אצל עמיתיו, גם ההמלצות של בר און לא הצליחו להתחמק מהמגמה השלילית שהדומיננטיות שלה בשוק המקומי גברה לאחרונה.

"עדיין אטרקטיביות להשקעה"

מרבית המניות שעליהן המליץ מסכמות את שלושת החודשים שחלפו מאז זכו להמלצותיו בתשואה שלילית, חלקן גבוהה מהתשואה השלילית שרשמו שני המדדים המובילים, וחלקן נמוכה מהן.

בולטות לשלילה מניות חברות ההחזקה, דסק"ש, כור והחברה לישראל, שרשמו ירידות שערים דו-ספרתיות עד קרוב ל-30%.

למרות זאת, בר און ממשיך להאמין במניות אלה, ומסביר כי "אמנם הן ירדו חזק, אבל הן עדיין אטרקטיביות להשקעה. בכל מקרה, אחרי תזוזה כזו משמעותית של המניה, צריך לבחון אם החזקה של החברות למטה עדיפה עליהן או לא".

לכך הוא מוסיף ואומר, כי "בתקופה זו יש להמשיך ולהתמקד בחברות הגדולות והחזקות אשר מייצרות תזרים מזומנים חיובי ויציב, אשר מחלקות דיבידנד, וביניהן חברות ההחזקה הגדולות דוגמת דסק"ש, כלל תעשיות וחברה לישראל".

בר און גם ממשיך להאמין בכדאיות ההחזקה במניות הבנקים, המהוות כיום קונצנזוס בקרב האנליסטים בשוק. לעומתן, מציין בר און, "יש להקטין בתיק המניות את סקטור הנדל"ן המניב, אשר להערכתנו נסחר בשוויו ההוגן ובתקופה של אינפלציה ועליית ריבית הוא אינו אטרקטיבי".

"הזדמנות להשבחת התיק"

ובחזרה לאג"ח הקונצרניות. גם בסדרות המדורגות שם בר און את הדגש על פיזור, ומגדיל את שיעורן בתיק של הסדרות צמודות המדד ל-35%, על חשבון האג"ח הממשלתיות הצמודות.

לדבריו, "להערכתנו ירידות המחירים באג"ח הקונצרניות בדגש על איגרות מחוץ למדדי התל בונד בדירוגי A ומעלה יצרו הזדמנות להשבחה של תיק ההשקעות ולכן אנו סבורים כי יש להגדיל את הרכיב הזה".

עוד צמצום באפיק האג"ח הממשלתיות נוגע לסדרות הגילונים, וזאת עקב עליית התשואות והריבית במשק, כשלפי בר און, "סדרות הגילונים מעניינות יותר להשקעה בתקופות של העלאת ריבית, מה שהיה רלוונטי לפני שנה, והיום כבר פחות אטרקטיבי".

בר און מעדיף להימנע מהשקעה בסחורות בשל הספקולטיביות הגבוהה הגלומה בה, ומציין כי "קיימת אפשרות להשקיע בחברות החשופות לסחורות, כמו כיל והחברה לישראל בזירה המקומית, ובעולם יש כמובן עוד חברות טובות החשופות לענף".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

22
 22