ת"א סגרה במגמה מעורבת; הכשרה אנרגיה צנחה בעוד 8.4%

אלביט הדמיה בדרך לאקזיט של עד רבע מיליארד דולר בהודו ■ לפנות בוקר אירע פיצוץ בצינור הגז המצרי-ישראל - הזרמת הגז הופסקה כליל ■ לאומי בדרך למכירת מניות חברה לישראל במיליארד שקל

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ב') למן הפתיחה ביציבות, כשהמדדים המובילים נעים סביב קו האפס. בסיום נרשמה מגמה מעורבת, כשמדד המעו"ף רושם ירידה קלה ואילו מדד הבנקים מתקדם. בבורסות אירופה נרשמה מגמה מעורבת ואילו בוול סטריט לא מתקיים מסחר היום לרגל יום העצמאות האמריקני.

באקסלנס נשואה ממליצים למשקיעים להגדיל כעת את החשיפה המנייתית ל-25% עקב ההנחה כי הירידות האחרונות בשוק הפכו את מחיריהן לאטרקטיביים יותר ממה שהיו לפני חודשים ספורים.

מנהל ההשקעות גיא בר און ממשיך להמליץ על כך שכמחצית מהחשיפה למניות תיעשה בשוקי חו"ל, "בדגש על ארה"ב, וכן על שווקים מתעוררים, שם להערכתנו קיימת הזדמנות יפה למשקיעים".

לכך הוא מוסיף ואומר, כי "בתקופה זו יש להמשיך ולהתמקד בחברות הגדולות והחזקות אשר מייצרות תזרים מזומנים חיובי ויציב, אשר מחלקות דיבידנד, וביניהן חברות ההחזקה הגדולות דוגמת דסק"ש, כלל תעשיות וחברה לישראל". בר און גם ממשיך להאמין בכדאיות ההחזקה במניות הבנקים, המהוות כיום קונצנזוס בקרב האנליסטים בשוק. לעומתן, מציין בר און, "יש להקטין בתיק המניות את סקטור הנדל"ן המניב, אשר להערכתנו נסחר בשוויו ההוגן ובתקופה של אינפלציה ועליית ריבית הוא אינו אטרקטיבי".

צינור הגז בין מצרים לישראל שוב בכותרות: בפעם השלישית בחצי שנה האחרונה, פוצץ לפנות בוקר קטע מהצינור ליד תחנת השאיבה בביר אל-עבד וכתוצאה מכך הופסקה כליל זרימת הגז לישראל ולירדן. על פי הדיווח, הגיעו לאזור חמושים והניסו את המאבטחים ששמרו על המקום, בדרום סיני. כתוצאה מנטישת המאבטחים, הצליחו החמושים להטמין את מטעני הנפץ. נציין את אמפל , השותפה ב-EMG מהצד האחד, ומאידך את מניות הגז הישראליות אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו ורציו .

זיסר מממש בהודו; מניות שרה ומירה המשיכו לצנוח

היום נחשף ב"גלובס" כי אלביט הדמיה מנהלת מו"מ לעסקה שהשלמתה תניב לה אקזיט ראשון מהפעילות שהחלה לפתח בהודו לפני כחמש שנים. החברה עומדת לממש, בשלבים, את חלקה בפרויקט מגורים מתוכנן ‏בעיר צ'נאיי, בו היא מחזיקה 80% מהזכויות‎,‎‏ בעסקה שצפויה להניב לה בסך הכל כרבע מיליארד דולר.

‎‎אמש נחשף ב"גלובס" כי בנק לאומי מתכוון למכור 3-4% ממניותיו בחברה לישראל בשווי של כמיליארד שקל במהלך הרבעון הנוכחי. מכירת המניות הצפויה תניב ללאומי רווח של 400-500 מיליון שקל, ותאפשר לו להציג רווח גבוה יותר מזה של בנק הפועלים גם בשנת 2011. ‏‏‎‎דיונים בנושא המהלך התקיימו בהנהלת לאומי במהלך אפריל וההחלטה העקרונית למכירת חלק מההחזקות כבר נפלה. עם זאת, מסיבות שונות נאלץ לאומי להמתין עד כה.

מניות "שרה" ו"מירה" - שלדיאלי , הכשרה אנרגיה ומודיעין - המשיכו לרכז עניין לאחר שירדו בעשרות אחוזים ביומיים שלאחר פרסום הסקרים הסייסמיים. גם היום איבדו המניות גובה.

חלל תקשורת עדכנה הבוקר כי נתגלתה תקלה בלווין "עמוס 5". החברה ויצרנית הלוויין בוחנות את משמעויות התקלה ודיווח נוסף יימסר עם קבלת תוצאות הבדיקה - תיתכן דחייה בשיגורו.

יואל ונפטא הוסיפו להיסחר ברקע תחילת הסיקור של אגוד ברוקראז', החוזים זינוקים של כ-117% וכ-60% במכירי המניות, בהתאמה, עם המלצות "קנייה".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]