בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת: ב-S&P מוטרדים מיוון

מדד מנהלי הרכש החיובי בארה"ב והאופטימיות ביוון השפיעו על המסחר באירופה ■ היום לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות של ארה"ב ■ סוכנות הדירוג S&P לא מאמינה בתוכנית גלגול החובות של יוון

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') במגמה מעורבת, כשברקע אישור האיחוד האירופי מפיח אופטימיות בקרב המשקיעים. בנוסף לאופטימיות מכיוון יוון, נזכיר כי וול סטריט סיימה את סוף השבוע בעליות שערים חדות על רקע נתון חיובי של מדד מנהלי הרכש. נזכיר כי לרגל יום העצמאות האמריקני לא התקיים היום מסחר בוול סטריט.

אישור התשלום האחרון לסיוע ליוון גרם למרבית המדדים המובילים באירופה לעלות. כאמור, העליות בוול סטריט מהשבוע שעבר תורמות גם הן להתרוממות הבורסות באירופה.

סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P מעריכה היום כי "יוון בסופו של דבר תצטרך לעמוד בפני חדלות פירעון בגלל התוכנית של הבנקים בצרפת לגלגול החובות המדינה", הערכה זו של סוכנות הדירוג עלולה להכביד ולעורר שוב את חששות המשקיעים.

מדד המחירים ליצרן פורסם היום בירידה של 0.2% מהחודש הקודם, ושיעורו עומד על 0.7%.

LSE עלתה לאחר שדוחות הבורסה בבריטניה חשפו שבכוונת הבורסה להתמזג עם הנסדאק OMX.

RWE ריכזה עניין על רקע שמועות על מחירת יחידת Npower.

אסיה ננעלה בעליות חדות

בורסות אסיה ננעלו הבוקר (ב') בעליות שערים חדות לאחר יום חיובי מאוד בכל בורסות היבשת. בורסות היבשת קיבלו דחיפה מיוון והעליות החדות שנרשמו בוול סטריט בסוף השבוע על רקע נתוני מאקרו חיוביים.

חברות יפניות הראו שיפור ניכר ביצוא מאז רעידת האדמה הקטלנית והצונאמי שתקפו את יפן. על פי הערכות הכלכלכנים שיפור זה יסייע לכלכלה הגלובלית בחודשים הקרובים -יולי עד ספטמבר.

פגישת שרי האוצר של אירופה בסוף השבוע הולידה הסכמה אירופית גורפת לסייע ליוון באמצעות החלק האחרו של חבילת החילוץ בגובה 110 מיליארד אירו, האופטימיות מכיוון יוון וחילוצה מהסיכון של חדלות פירעון, מעודדים את הסנטימנט בבורסות אסיה ודוחף מעלה את מניות סקטור הפיננסים.