ועדת הכלכלה: נהגי מכוניות ישלמו יותר לביטוח האופנועים

ועדת הכלכלה אישרה היום לקריאה ראשונה הקלות בתשלום ביטוחי החובה לאופנועים ■ לפי ההצעה, מרכיב ההעמסה, שעומד כיום על כ-4%, יעלה ל-6% או 8%

ועדת הכלכלה בכנסת בראשות ח"כ כרמל שאמה אישרה היום (ב') לקריאה ראשונה את ההצעה לתיקון פקודת ביטוח רכב מנועי במטרה להעלות את מרכיב ההעמסה בביטוח ל-8% ובכך להוריד את ביטוח החובה של האופנוענים.

יוזמת ההצעה ח"כ פאינה קירשנבאום, אמרה ישנה פשרה לפיה מרכיב ההעמסה יעמוד על 6% ולא 8% לפי ההצעה המקורית, אולם נציגי האוצר הביעו התנגדות להצעה הזו.

סגנית בכירה לממונה על שוק ההון באוצר לי דגן הסבירה כי כיום מרכיב ההעמסה עומד על כ-4% והמשמעות היא שכל נהג מסבסד בביטוח החובה שלו 75 שקל לטובת ביטוח החובה של האופנוענים. לדבריה, העמסה של 8% משמעותה שכל נהג ישלם 230 שקל לטובת ביטוח האופנוענים.

סוגיה נוספת שתעבור להחלטת מליאת הכנסת היא האם מרכיב ההעמדה יהיה קבוע ויעמוד על 6% או 8% או שיקבע כי מרכיב ההעמסה לא יפחת מ-6% או 8%.

ח"כ קירשנבאום בירכה על אישור ההצעה לקריאה ראשונה ואמרה כי "הצעת החוק היא בגדר בשורה לציבור רוכבי הדו גלגלי בישראל ולכל הצעירים. ביטוח החובה לאופנוענים ירד משמעותית כתוצאה משינוי הנוסחה, ויאפשר לסטודנטים, צעירים וחיילים כלי תחבורה נוח, זמין וזול. הדו גלגלי פותר למדינה בעיות של גודש תנועה, וחנייה, ועל כן טוב שהממשלה משלבת ידיים איתי ועם יוזמי החוק, לטובת הרוכבים".