ועדת הכלכלה: דיון מיוחד ברפורמה בתחבורה הציבורית

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן תקיים מחר דיון מיוחד בשינויים שהביאה הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן: "ישנם עיוותים שמחייבים תיקון מיידי"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, תקיים מחר(ד') דיון מיוחד בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן. לנוכח הבלבול הרב וטענות הנוסעים תבחן הוועדה הצעות לשינויים בקווי האוטובוסים.

שאמה-הכהן הזכיר כי "כבר לפני כחודש קיימה הוועדה דיון בנושא, לקראת הרפורמה, והתריעה כי יידרשו שינויים והתאמות בתוכנית בכלל, ובכל מה שקשור לנגישות למוסדות חינוך ונגישות של האוכלוסייה המבוגרת בפרט".

שאמה אמר עוד כי "ברור שישנם קווים שמחייבים תיקון מיידי, שכן הציבור לא יצליח להסתגל אליהם גם בחלוף הזמן. המאמץ שמשרד התחבורה נוקט כדי להקל את יישום הרפורמה על הציבור ניכר בשטח, והתקלות המדווחות בתקשורת אינן משמעותיות ביחס להיקף הרפורמה ומורכבותה".

לדיון המיוחד בוועדת הכלכלה זומנו נציגים ממשרד התחבורה, משרד האוצר, חברת נתיבי איילון, חברות להסעה ציבורית, מרכז השלטון המקומי, עיריית תל אביב-יפו, עיריית גבעתיים, עיריית בני ברק, עיריית חולון, עיריית פתח תקווה, עיריית בת ים, עיריית רמת-גן, ארגון מוניות השירות, התאחדות הסטודנטים, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר אילן, ארגונים להגנה על הסביבה ומרכז הרפואי שיבא תל השומר. מוועדת הכלכלה נמסר ל"גלובס" כי גם נציגים של תושבי גוש דן, אלו ש"נפגעו" מהרפורמה, זומנו לדיון.

היום זהו יומה השלישי של הפעימה השנייה והמרכזית ברפורמה בתחבורה הציבורית שהנהיג שר התחבורה ישראל כץ, ושלוותה בקמפיין בעלות מוערכת של 18 מיליון שקל. בימים האחרונים עולות טענות רבות בקרב ציבור הנוסעים כי הרפורמה לא עושה את מטרתה, ולא מקלה או מקצרת את זמני הנסיעה בגוש דן.

התלונות מציבור הנוסעים נוגעות גם להסברה של עקרונות הרפורמה בשטח. לפי מחאות שהגיעו, הציבור לא מצליח נכון להיום לקבל מידע אפקטיבי מאתר האינטרנט של משרד התחבורה או מחוברות ההסברה האזוריות שחולקו.