זהירות: הודעות זבל המתחזות להזמנות לרשת גוגל פלוס

קיבלתם מייל מאיש קשר שלכם המזמין אתכם להצטרף לרשת החברתית החדשה של גוגל? ייתכן ומדובר בהונאת ספאם. הזהרו גם מעמוד הפייסבוק של גוגל+ ישראל

זה היה רק עניין של זמן והאמת שזה קרה די מהר. בעוד הבאזז העצום שנוצר סביב הזמנות לרשת החברתית החדשה של גוגל - גוגל פלוס, ממשיך לצבור תאוצה, יש מי שעושה שימוש זדוני בתמימות הגולשים ברשת.

האתר NakedSecurity מדווח על קמפיין ספאם (הודעות זבל) חדש שמגיע לתיבות מייל במסווה של הזמנה מאחד החברים שלכם להרשמה לגוגל פלוס, שכאמור מאפשרת הרשמה רק באמצעות הזמנה לעת עתה. המייל נראה זהה להזמנה אמיתית לרשת החברתית החדשה ולחיצה על הכפתור שאמור להוביל אתכם להרשמה אליה, למעשה יוביל אתכם לאתר אינטרנט של בית מרקחת בקנדה המציע לכם מבצעים לגלולות ויאגרה.

ההנחה היא שהגולשים ברשת כל כך להוטים לבדוק מה מיוחד ברשת החברתית החדשה עד שלא יתאפקו לאמת את ההזמנה מהחברים שלהם, ילחצו על הקישור המזויף, ואף עלולים על ידי כך להדביק את רשימת אנשי הקשר שלהם ולהמשיך להפיץ את הספאם מבלי לדעת בכלל.

עד שהעניין יתברר יותר לעומק, ואולי יטופל על ידי גוגל עצמה, ההמלצה הטובה ביותר שניתן לתת ברגע זה היא לבדוק בדרך עקיפה (טלפון, מייל אישי וכד') עם אותו איש קשר שכביכול שלח לכם הזמנה להרשמה לרשת החברתית החדשה.

גם בביצה המקומית יש מי שמנצל את חוסר הסבלנות של הגולשים. ביומיים האחרונים נפתח עמוד בפייסבוק העונה לשם: Google+ ישראל. בעמוד הפייסבוק מתבקשים הגולשים להשאיר את פרטי המייל והסיסמה שלהם בתמורה להזמנה במייל להרשמה לרשת החברתית החדשה. עד כה מלאו את פרטיהם כ- 90 גולשים ולמעשה לא מדובר בעמוד רשמי של גוגל אלא בדרך זדונית נוספת לאסוף כתובות מייל של גולשים בשביל משלוח הודעות ספאם.