מנכ"לית כלל חיתום תרכוש 5% מהחברה מסולטן

טל רובינשטיין תרכוש את המניות מידי יו"ר החברה, ותשלם תמורתן כ-3 מיליון שקל ■ שני סמנכ"לים בחברה, רועי אייזנמן ואיתן עקיבא, בוחנים מעבר למגדל חיתום

השינויים במבנה הבעלות על כלל חיתום לא נסתיימו: טל רובינשטיין, מנכ"לית החברה, צפויה לרכוש בקרוב 5% ממניות החברה שבידי היו"ר צחי סולטן, כך נודע ל"גלובס".

סולטן מחזיק כעת 65.2% בכלל חיתום, ולאחר העסקה הוא ייוותר עם 60.2%. עוד נודע, כי סולטן הציע גם לסמנכ"לים יונתן כהן, רועי אייזנמן ואיתן עקיבא לקנות ממנו מניות, אולם הם טרם נענו. אחת הסיבות היא שלאחרונה מונה כהן למשנה למנכ"ל, דרגה אחת מעל תפקיד הסמנכ"ל בו מכהנים כיום אייזנמן ועקיבא.

מינויו של כהן מסמל את רצונו של סולטן להכשיר את דור הניהול הבא בכלל חיתום, והוא כמובן גרם לתסכול אצל אייזנמן ועקיבא שלא קודמו.

ל"גלובס" נודע, כי השניים בחנו השתלבות במגדל חיתום שמנוהלת על ידי איציק בצלאל, אולם המגעים טרם הבשילו. בצלאל שימש עד סוף 2006 כמשנה למנכ"ל כלל חיתום.

בעלי מניות נוספים בכלל חיתום הם טינטו השקעות - חברה בבעלות רונן ויסרברג, נאור אל חי ויובל בן זאב, מנהלי חברת הברוקראז' של כלל פיננסים (בה הם גם מחזיקים כ-40% מהמניות), שמחזיקה ב-24.7% מהמניות, וכן בית ההשקעות כלל פיננסים שבידיו 10.1% ממניות חברת החיתום.

שינוי הבעלות בכלל חיתום הושלם לפני כשבועיים, כאשר שלושת השותפים בטינטו שילמו 14.3 מיליון שקל - 5.6 לכלל פיננסים שהעבירה להם 9.7% מהמניות, והיתרה לסולטן שמכר 15% מהמניות בהן החזיק. העסקה בוצעה לפי שווי של 58 מיליון שקל לחברה, וגם רובינשטיין תרכוש את המניות לפי שווי זה, כלומר תשלם כ-3 מיליון שקל עבור 5% מהמניות.

פועלים אי.בי.אי מתחזקת

כלל חיתום הייתה תמיד, וסביר להניח שתמשיך להיות, חברת חיתום חזקה ומהמובילות בשוק ההון. ואולם, לאחרונה נחלש מעט מעמדה, ומסיכום המחצית הראשונה בשוק החיתום שערכה חברת רוסאריו קפיטל, עולה כי פועלים אי.בי.אי כבשה את דירוג החתמים. חברת החיתום שבבעלות בית ההשקעות אי.בי.אי ופועלים שוקי הון, ובניהולו של ארז גולדשמידט, הובילה ברבעון השני של השנה 14 הנפקות - כמעט פי 3 מאקסלנס וכלל חיתום, שהובילו כל אחת חמש הנפקות.

מפת החתמים השתנתה עוד קודם, כשברבעון הראשון פועלים אי.בי.אי הובילה 14 הנפקות ועקפה בכך את כלל חיתום, שהייתה המובילה ב-2010.

בעלי המניות בכלל חיתום
 בעלי המניות בכלל חיתום