עו"ד אורי רוזן נוטש את עריכת הדין ועובר לעסקים

מייסד וראש משרד בוטיק ההיי-טק אורי רוזן ושות' סוגר במפתיע את הפרקטיקה המובילה ■ עפ"י הערכות, רוזן יעבוד עם המיליארדר טדי שגיא, מייסד פלייטק ולקוחו בשנים האחרונות

עו"ד אורי רוזן, ראש ומייסד משרד עורכי הדין, בוטיק ההיי-טק אורי רוזן ושות', סוגר את המשרד ופורש מעריכת דין לעולם העסקים - כך נודע ל"גלובס".

רוזן יעבוד, על-פי הערכות, עם איש העסקים והמיליארדר הצעיר טדי שגיא - שעשה את עיקר הונו מחברת ההימורים המקוונים פלייטק (Playtech) - ושהיה אחד מלקוחות המשרד בשנים האחרונות.

שגיא, בעל השליטה בפלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, עדיין לא חגג 40 אך כבר מדורג על-ידי מגזין "פורבס" בין 16 עשירי ישראל, ומוערך כמי ששווה 1.2 מיליארד דולר. במהלך 5 השנים שעברו מאז שהונפקה החברה בשוק ההון הבריטי, ביצעה פלייטק שבע רכישות, בהן רכישת PT Turnkey Services תמורת 140 מיליון דולר אירו (196 מיליון דולר) במזומן.

את ההודעה על פרישתו למגזר העסקי מסר רוזן, 48, לשותפיו - עורכי הדין קרן וכט, אורן קנובל ואריאל פרנק - לפני יותר מחודש, ומאז החלו לפעול יחד לסגירת הפרקטיקה. בין השאר הם מסרו הודעה בעניין לכל לקוחות המשרד, בהם היו בעבר קרנות ההון סיכון פיטנגו, אייפקס, מופת ואוורגרין.

המהלך יושלם עד 1 באוגוסט, אז יחדל להתקיים משרד הבוטיק, שהוא אחד המובילים בתחומו.

רוזן, שהעדיף כי סגירת המשרד תיעשה "מתחת לרדאר" התקשורתי (בהמשך למדיניות של אי-חשיפה תקשורתית שנהגה במשרד), אמר ל"גלובס" כי הוא תמיד פזל לכיוון העסקי, וכעת מצא את שעת הכושר לעשות זאת.

"תמיד טוב לחשוב מחדש כשיש לך את כל האופציות פתוחות, ולא להישאר מחויב או לעמוד במקום. הרצון שלי לנסות את עולם העסקים היה קיים תמיד ברקע, ועכשיו חשבתי שזה זמן טוב להגשים זאת".

- הניסיון בעולם העסקי מתחיל אצל טדי שגיא בעסקים בארה"ב?

רוזן: "שום דבר כרגע עוד לא סגור לגמרי, אם אעבוד בארה"ב או בארץ וכדומה. הקבוצה של טדי שגיא הייתה לקוח גדול של המשרד שלנו, אבל אני לא רוצה להתחיל לדבר על היום שאחרי. בשבועות הקרובים הדברים יתבהרו, אבל כרגע אני מאוד עסוק בעניינים הקשורים לסגירת הפרקטיקה".

לדברי השותפים וכט וקנובל, סגירת המשרד הייתה החלטה משותפת ש"נעשתה באווירה טובה", בהמשך ליחסים הטובים ולקשרי החברות הקרובה ששררה בינם לרוזן לאורך השנים שבהן עבדו יחד. "אנחנו מאחלים לאורי הצלחה רבה, ואנחנו בטוחים שהוא יצליח בכל דרך שבה יבחר".

זוהי אינה הפעם הראשונה שרוזן מחליט לעשות שינוי דרמטי בקריירה שלו. רוזן, נשוי ואב לשתי בנות, מעורכי הדין הבולטים בתחום היי-טק וקרנות הון סיכון, הקים את משרדו ב-2004 לאחר שפרש במפתיע ממשרד דנציגר-קלגסבלד-רוזן, שבראשו עמדו בזמנו עו"ד דורי קלגסבלד; ד"ר יורם דנציגר, היום שופט בית המשפט העליון; ורוזן.

כשהיה סטודנט צעיר למשפטים במסלול עתודה צבאית באוניברסיטת תל-אביב, הכיר רוזן את קלגסבלד, ששימש כמתרגל שלו בקורס משפט ציבורי. את דנציגר פגש במהלך שירותו הצבאי, כאשר עבד (במשך 5 שנים) בפרקליטות הצבאית.

בהמשך למד רוזן באוניברסיטת מישיגן ועבד בוושינגטון, עד הצטרפותו ב-1993 למשרד שהקימו דנציגר וקלגסבלד, שם ריכז את תחום ההיי-טק. לאחר כעשור של שותפות במשרד, שהפך לאחד המובילים בתחום העסקי, הודיע רוזן במפתיע ב-2004 כי הוא עוזב ומקים משרד עצמאי.

- אתה עושה שינוי קריירה משמעותי כל כמה שנים.

רוזן: "נכון. אני לא מפחד משינויים".

משרד הבוטיק שהקים רוזן, שאליו הצטרפו כשותפים עורכי הדין וכט וקנובל, שעבדו עמו במשרד דנציגר-קלגסבלד-רוזן, וכן עו"ד פרנק שהצטרף אליהם בשלב מאוחר יותר, העסיק 6 עורכי דין ומיקם את עצמו תוך זמן קצר בין המובילים בתחום התאגידים, היי-טק, קרנות הון סיכון, מיזוגים ורכישות בכל הדירוגים הישראליים והבינלאומיים.

רוזן עצמו סומן כל שנה בדירוגים כאחד מעורכי הדין המובילים בתחומו, ובחלק מהדירוגים נכתב עליו כי הוא "פרואקטיבי ויצירתי, ידען ומעמיק" ו"עורך דין מצוין עם מגוון רחב של כישורים".

במהלך השנים ייצג המשרד לקוחות בעסקאות בהיקף כולל של מיליארדי דולרים, ובין השאר ייצג את וולטייר בעסקת מיזוגה לתוך מלאנוקס טכנולוגיות תמורת 218 מיליון דולר; את חברת הסטארט-אפ הישראלית טגריטי במכירתה לתאגיד מקגרו-היל; את חברת קולבר במכירה לג'ונסון אנד ג'ונסון תמורת 159 מיליון דולר; את חברת ג'נגו במכירה ל-NDS ב-107 מיליון דולר; את חברת ידעת שנמכרה למיקרוסופט; את סייפן בעסקאות שונות; וכן ליווה את חברת בי-הייב מיום הקמתה ועד למכירתה לחברת VMWare .

- איך אדם בשיא הצלחתו, כשבוטיק ההיי-טק שלו משגשג, מחליט לסגור ולהשאיר הכול מאחוריו?

"למה לא? חשבנו (השותפים, א' ל"ו) על כל מיני אפשרויות, כמו להשאיר את המשרד פעיל ושאעבוד במקביל גם בעסקים ועוד, אבל בסוף האפשרויות האחרות לא הסתדרו מכל מיני סיבות, וזה בסדר מבחינתי.

"כמו שהייתי כל-כולי בעריכת דין, אני מרגיש שזה יותר נכון להקדיש את עצמי באופן מלא למטרה הבאה שלי. אני לא חושב שנכון לעשות דברים אחרים בחצי-כוח, או בין לבין. אני רוצה לשים את הפוקוס, הזמן וההשקעה בפעילות החדשה שלי.

"במובן זה, בסיכומו של דבר התוצאה של סגירת המשרד היא בסדר. מבחינתי האישית, זה היה זמן טוב במקום שאני נמצא בו, ובסיטואציה שבה אני נמצא בה, דווקא ממקום טוב שיש לך אפשרויות בחירה, לחשוב על שינוי".

עם סגירת המשרד בסוף החודש, יצטרפו עורכי הדין וכט וקנובל כשותפים למשרד עורכי הדין מטרי, מאירי ושות', שבראשו עומדים רונן מטרי ומורן מאירי, אף הם יוצאי משרד דנציגר-קלגסבלד (שסיים את פעילותו בסוף שנת 2007 לאחר מינויו של דנציגר לשופט בבית המשפט העליון).

ככל הידוע, מרבית לקוחות המשרד הודיעו כי ימשיכו לעבוד עם וכט וקנובל במשרדם החדש. השותף הרביעי, עו"ד פרנק, מקים משרד עצמאי.