עקב החולשה במכירות: אגוד מוריד מחיר יעד לדלק רכב

ממליצים "החזק" במחיר יעד של 42.7 שקל למניה ■ באגוד סבורים כי מחירה הנוכחי של המניה מאפשר הגדלה הדרגתית בהחזקות ■ מניית דלק רכב נפלה בכ-5% ביומיים האחרונים

המגמה השלילית בפעילותה של דלק רכב , יבואנית רכבי מאזדה ופורד לישראל, לא התחמקה מעיני כלכלני בנק אגוד, שחתכו היום את מחיר היעד למניית החברה בכ-10% ל-43 שקל, והותירו המלצת "תשואת יתר".

למרות העדכון השלילי, מחיר היעד החדש גבוה בכ-20% מהשווי הנוכחי של מניית דלק רכב, לאחר שזו צנחה אתמול ב-4% והשלימה ירידה של יותר מ-22% מתחילת השנה. אתמול איבדה המניה כ-1.3% נוספים מערכה.

בשל תמחורה הנוכחי, באגוד סבורים כי התזמון הנוכחי נוח לרכישת המניה, באופן הדרגתי, כהשקעה לטווח ארוך.

העדכון של בנק אגוד מגיע לאחר שמוקדם יותר השבוע פורסם דוח המסירות בשוק הרכב המקומי למחצית הראשונה של השנה. על רקע זינוק של כ-18% בסך מכירות כלי הרכב החדשים שהגיעו לכ-123 אלף, ירד היקף המסירות של דלק רכב בתקופה זו בכ-12% לקצת יותר מ-18 אלף כלי רכב, ונתח השוק שלה ירד מ-19.8% ל-14.7%. מכירות רכבי מאזדה, המהווים את עיקר פעילות החברה, ירדו בכ-16% ל-13,416 מסירות במחצית השנה.

מאזדה, מותג שהוביל לאורך שנים רבות את טבלת מסירות כלי הרכב בישראל, הפך שני לרכבי יונדאי, שחצו רף מסירות של 17 אלף כלי רכב במחצית השנה הראשונה של 2011. מסירות רכבי פורד, המותג הפחות מהותי במכירות דלק רכב , צמחו בשיעור מתון של פחות מ-2%, ל-4,665 כלי רכב.

פיצוי בדמות הדיבידנד

האנליסט דורון דגול מציין בסקירה, כי "אחרי שבדוח הקודם דיווחה החברה על תוצאות חלשות אך טובות מהצפי, כעת דוח המסירות של יוני מסכם את הרבעון השני ומאותת כי החולשה צפויה להימשך".

דגול מזהה בעייתיות בקטגוריות הרכבים שדלק רכב מציעה, ולדבריו "דלק רכב נותרה המובילה בתחום הקומפקטיות עד 1,600 סמ"ק. מאזדה 2 ומאזדה 3 מובילות את השוק ונמכרות עדיין יותר מכל רכב אחר. הבעיה היא שככלל, הפלח הזה מאבד נפח שעובר לשוק המכוניות הקטנות. בתחום זה יש לדלק רכב נציגות עם הפורד פיאסטה שאינה פופולרית מספיק לעומת מתחרות".

במבט כולל על שוק הרכב דגול מונה כמה גורמים העלולים לחבור כדי לצנן את המגמה החיובית הנרשמת בו.

אולם, כאמור, הוא מציין כי "על אף אי-הוודאות, אנו סבורים כי מדובר במחירים נוחים לרכישת המניה לטווח ארוך, תוך פיצוי על-ידי דיבידנדים שהמשקיע צפוי לקבל לאורך תקופת ההחזקה במניה".

מוקדם יותר השבוע הורידו בבית ההשקעות פסגות את מחיר היעד למניית דלק רכב ב-7% ל-42.7 שקל בהמלצת "החזק", והמלצה ומחיר יעד דומים מחזיקים גם במגדל שוקי הון.