לגארד: "נושא האבטלה לא פחות קריטי ממשבר החובות"

את הדברים אמרה יו"ר קרן המטבע במסיבת עיתונאים ■ "העולם עומד בפני התאוששות כלכלית לא מאוזנת"

"שיעור האבטלה יהיה בראש מעייני, יותר ממשבר החובות של שסחף את כלכלת העולם" - כך אמרה הערב (ד') יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF) החדשה כריסטין לגארד בוושינגטון, במסיבת עיתונאים ביומה השני בלבד בתפקיד. "אנחנו לא יכולים להתרכז רק בהקטנת הגירעונות של המדינות השונות, נושא האבטלה הוא לא פחות קריטי", הוסיפה לגארד.

לגארד (55) כאמור החלה אתמול קדנציה בת 5 שנים כיו"ר הקרן לאחר שנבחרה לאחרונה לתפקיד. לגארד, שכיהנה כשרת האוצר של צרפת, תחליף בתפקידה את דומיניק שטראוס קאהן שפרש מתפקידו לאחר שהואשם בניסיון לאונס חדרנית בבית מלון בניו-יורק. בדבריה היום, שיבחה לגארד את קודמה בתפקיד מבלי לציין את נסיבות פרישתו.

"תחזיות קרן המטבע אופטימיות יותר היום לעומת לפני שנתיים, אבל העולם עומד בפני התאוששות כלכלית לא מאוזנת", אמרה לגארד. "בניגוד לעבר, השווקים המתפתחים רושמים צמיחה חזקה ומובילים את ההתאוששות בעוד בשווקים המפותחים צמיחה איטית יותר".

עוד ציינה לגראד כי כבר ביום שישי הקרוב, נקבעה פגישה בנושא יוון, שרק לאחרונה קיבלה את אישור האיחוד האירופי לחבילת חילוץ בשווי 156 מיליארד דולר. "כל אדם צריך לשים את האינטרסים שלו והמלחמות הפוליטיות בצד, מדובר באינטרס לאומי", אמרה לגארד בנושא.