למה הצרפתיה עוד לא מתלוננת?

תלונות-שווא על אונס מטילות כתם שחור ולא מוצדק על מתלוננות רבות שדוברות אמת

ככל שמתבררים פרטי הפרשה שבעקבותיה איבד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן, את המשרה הרמה ונזרק לתא מעצר, נראה כי חובבי הקונספירציות צדקו הפעם. לאחר שכמעט כולם שוכנעו כי שטראוס-קאהן הסתבך באישומים חמורים של תקיפה ואונס, מתברר כי גירסת החדרנית שהתלוננה לא תהיה מסוגלת לעמוד בסטנדרט של החוק הפלילי.

הסיפור עוד לא נסגר סופית, משום ששטראוס-קאהן שוחרר, אך האישומים נגדו טרם בוטלו. אבל המידע שהתגלה מאז ההחלטה המפתיעה על שחרורו ממעצר מחזק את ההערכות כי בדיון הבא, ב-18 ביולי, יסיר התובע את העננה שכיסתה את הפוליטיקאי הצרפתי מאז אמצע מאי.

המוחות החשדניים, המתארים כל פרשה כזו כקונספירציה, רואים פה סיפור על פוליטיקאי עולה, מצליח, בעל אפיל בינלאומי, שתכנן לכבוש את ארמון האליזה ולהחזיר את המשרה לידי המפלגה הסוציאליסטית הצרפתית.

הנשיא המכהן, סרקוזי, יגידו הקונספירטיבים, או מישהו מטעמו, הוא שטווה את מזימת החדרנית. עובדה: האפשרות ששטראוס-קאהן יצטרף למירוץ לנשיאות עדיין מוטלת בספק, משום שההרשמה להתמודדות הפנימית בתוך המפלגה הסוציאליסטית נסגרת כמה ימים לפני הדיון הבא באישומים נגד שטראוס-קאהן.

ואם זה לא מספיק, פתאום צצה השבוע עיתונאית צרפתיה, טריסטיאן באנון, שהכריזה כי לפני 8 שנים שטראוס-קאהן אנס אותה. כבר שבוע היא מאיימת להגיש תלונה בנושא, אבל משום מה, עד לכתיבת שורות אלה, באנון עדיין לא עמדה בדיבורה.

הבעיה האמיתית אינה במזימה שהייתה או לא הייתה. מה שבאמת מטריד הוא הפגיעה האנושה ששתי המתלוננות הללו גורמות למאבק על המודעות הציבורית לאונס ולתקיפה מינית. תלונות-שווא מהסוג הזה מטילות כתם שחור ולא מוצדק על מתלוננות רבות שגירסתן היא אמת לאמיתה.