בדיקת "גלובס": אין סיבה לטוס לאילת במחיר מלא

כ-400 שקל לטיסה הלוך ושוב לאילת - זה המחיר שניתן להשיג ברוב המבצעים שמציעות 3 המתחרות על הקו: ארקיע, ישראייר ואל-על ■ בהחלט כדאי לחפש המבצעים ולהקדים להזמין

כשהמחיר המלא לטיסה הלוך ושוב לאילת ליחיד בארקיע או בישראייר הוא 754 שקל ובאל-על 538 שקל (2,400 שקל למשפחה בת 4 נפשות), שווה להציץ על מפת ההנחות והמבצעים שמציעות חברות התעופה לנופשים באילת בחופש הקיץ. ההנחות מרובות ומכוונות לקהלים שונים, ומצביעות על ההיצע הרב של המקומות שטרם שוריינו לטיסות ביולי-אוגוסט. אם אתם צעירים או חיילים. תשלמו את המחיר הנמוך ביותר (70-80 שקל). אם אתם אזרחים מהשורה, התכוננו להוציא כ-200 שקל לטיסה לכיוון לאדם: כ-190 שקל במסגרת מבצע 1 1 בישראייר (אמצע שבוע משדה דב), וכ-222 שקל במסגרת חבילת סופ"ש בארקיע (מנתב"ג). באל-על, 180 שקל לטיסת אמצע השבוע.

"גלובס" בדק את הדרכים להוזיל את הטיסה לאילת. מסקנה: כמעט כל אחד יוכל למצוא מחיר מוזל (בעיקר אם יתגמש בשעות הטיסה ובעיקר אם ינפוש עד ה-10 לאוגוסט). בכל מקרה מומלץ להקדים ולהזמין. זכרו כי המבצעים ילכו וייעלמו ככל שנתקרב לשיא העונה. חבילות נופש המשלבות מלון וטיסה לרוב זולות יותר מטיסה ומלון בנפרד.

בדומה לטיסות בינלאומיות, אם ניקח חתך של היושבים במטוס, נגלה שכמעט כל אחד מהם שילם מחיר אחר, בהתאם לגיל, לכרטיס האשראי או למבצע שתפסו בזמן. ולא רק על אותה טיסה. מבדיקה אקראית באתר ארקיע עולה כי באותו היום, ולעיתים בטווח של שעה בין טיסה לטיסה, יש הבדלים של ממש במחירים. לדוגמה טיסה משדה דב ב-14.7 ב-5.30 לפנות בוקר עולה 377 שקל (המחיר המירבי והנפוץ לאותו היום), כשטיסה שיוצאת 50 דקות אחריה עולה 300 שקל.

המבצעים העמיקו לאחר כניסת אל-על

באוגוסט שעבר נכנסה אל-על כמפעילה שלישית לקו הטיסות לאילת מנתב"ג, והציבה רף מחיר שחייב את שתי המתחרות לפעול בהתאם. מלחמת המבצעים היא תוצאה ישירה של מהלך זה. גם היום, שנה אחר כך, המחיר המלא שמציעה אל-על לכרטיס הוא עדיין הנמוך ביותר, לאחר שבשיא הקיץ הקודם היא הציעה טיסות לאילת מ-100 שקל וערערה את השקט ששרר בענף שנשלט על-ידי שתי מפעילות.

בארקיע המחירים לא ירדו, אולם תדירות הטיסות צומצמה: תעריף הטיסה של ארקיע בשנה שעברה לא היה שונה מזה של היום: 377 שקל לטיסה רגילה, 444 ו-555 שקל למבצעי סוף שבוע לטיסה הלוך ושוב. גם המבצע עם ויזה כאל לטיסה ב-175 שקל היה תקף אז, אלא שבשנה שעברה היו רלוונטיות למבצע זה רק טיסת בוקר מוקדמת או לילה מאוחרת, השנה ההיצע גדול בהרבה. גם טיסות האקספרס פעלו בקיץ שעבר במחיר המתחיל ב-80 שקל. בישראייר התחרות תורגמה להנחות עמוקות: המחיר המלא אז עמד על 360 שקל, לעומת 377 שקל כיום, אולם שיעורי ההנחה גדלו: 35% הנחה על טיסות נבחרות מנתב"ג בשנה שעברה מוחלפות כעת ב-40% הנחה על טיסות אמצע השבוע. לדברי דורי שושן, סמנכ"ל שיווק ישראייר, תנועת הטסים לאילת גדלה: "אל-על נכנסה חזק לתמונה באוגוסט 2010 עם מחירים אגרסיביים של 99 שקל לטיסה. בחלוף כמעט שנה עדיין המחירים שמציעה אל-על לא יכולים להרשות לנו להישאר אדישים. הודות למחירים הנמוכים, יותר נופשים טסים היום מאשר בעבר". גם באל-על טוענים כי מאז כניסתה לענף גדלה תנועת הטסים לאילת.

עם זאת, גורמים בענף טוענים שהתחרות צמצמה את ההיצע הקיים. ארקיע צמצמה את טיסותיה משדה דב, היצע המושבים כיום במטוסים היוצאים משדה דב קטן ביחס לשנה שעברה, ולפיכך גם היצע המושבים המוזלים.

אל-על עדיין הזולה ביותר

המחיר הנמוך: 70 שקל לחייל, המחיר הגבוה: 280 שקל

מבדיקה אקראית של זמינות טיסות במהלך יולי ואוגוסט עולה כי עדיין ניתן למצוא מקומות כמעט בכל יום. אל-על מפעילה 3 טיסות יומיות (טיסה אחת בשישי ואחת במוצ"ש) - כולן מנתב"ג. מכיוון שמדובר בטיסות סדירות ולא צ'רטר כשל המתחרות, לוח הזמנים נקבע שנה מראש וכך גם המחירים. ככל שמתקרב מועד הטיסה רשאית אל-על להעלות את המחיר. לדוגמה: המקדימים להזמין טיסות לאוגוסט מצאו טיסה ב-130 שקל לכיוון - מחיר שכבר לא תקף.

* 180 שקל לכיוון: המחיר הנמוך ליולי-אוגוסט הוא 180 שקל (לטיסות באמצע השבוע) והגבוה הוא 280 שקל (לסוף שבוע). המחירים תקפים למזמינים כיום וככל שנתקדם בעונה, הם צפויים לעלות.

* 70 שקל לחיילים: חיילים משלמים 70 שקל לטיסה. הסכמים שיש לאל-על עם גופים ומוסדות מאפשרים לעובדיהם לרכוש כרטיסים מוזלים.

ישראייר: 1+1 על טיסות משדה דב

המחיר הנמוך: 79 שקל המחיר הגבוה: 377 שקל

"המבצעים באים לתת מענה לכל נוסע, כך שכמעט כולם יוכלו לממש את אחת ההנחות המוצעות", מסביר שושן.

לדבריו, מ-10.8 מדובר בתקופת ה"מאני טיים" ומכאן שמוצעים פחות מבצעים לתקופה של סוף הקיץ.

* 150 שקל לכיוון (לחיילים): את המחיר הנמוך ביותר, שאינו טיסה בודדת ביום שבת, משלמים חיילים (עד 31.8).

* 80 שקל לכיוון: לצעירים בלבד. לצד התחרות עם אל-על ששינתה את חוקי המשחק בכל הנוגע למחירי הטיסות, ישראייר מנסה להתחרות גם באוטובוס באמצעות טיסה מוזלת לצעירים עד גיל 29 ב-79 שקל לכל הטיסות היוצאות ביום שבת מנתב"ג (את הדרך חזרה ייאלצו כנראה הצעירים לעשות באוטובוס משום שבטיסה חזור התעריף הוא רגיל).

* 1+1: מבצע מעניין שייצא לדרך ממחר (ו') כולל 1 1 על טיסה במחיר מלא (377 שקל) לטיסות אמצע השבוע משדה דב (למעט הלוך בחמישי וחזור בשבת).

לפי המבצע הזה, משפחה בת ארבע נפשות תשלם 1,500 שקל לטיסות הלוך ושוב במקום 2,400 שקל המחיר המלא. בשלב זה המבצע תקף עד יום ב' בלבד (11.7).

* 50% הנחה למחזיקי ישראכרט: 190 שקל לטיסה באמצע השבוע מנתב"ג.

* 226 שקל לטיסה כיוון אחד: עד סוף יולי: על טיסות אמצע השבוע מנתב"ג מוענקת הנחה של 40% (226 שקל במקום 377 שקל), והנחה של 20% על טיסות הלוך ושוב לחיפה.

ההנחה מוענקת על טיסות במחיר מירבי בלבד.

ארקיע: הלוך ושוב משתלם בסופ"ש

המחיר הנמוך: 99 שקל המחיר הגבוה: 377 שקל

ככלל, המחירים למזמינים דרך אתר האינטרנט זולים ב-5%. באתר מוצג המחיר להזמנה מקוונת לצד המחיר הגבוה יותר בהזמנה טלפונית.

* 175 שקל לכיוון (350 שקל הלוך ושוב): למחזיקי כרטיס אשראי ויזה כאל.

בדיקת זמינות של תאריכים אקראיים ביולי ובאוגוסט מגלה כי עדיין יש מקומות על טיסות (נתב"ג ושדה דב)- רובן בשעות הבוקר המוקדמות או הערב המאוחרות להלוך ולשעות הבוקר לטיסת חזור.

* טיסה מוזלת בארקיע אקספרס: בדרך-כלל לשעות הבוקר המוקדמות, לדוגמה 80 שקל מאילת לנתב"ג ב-28.7.

כרטיסים אלה לא כוללים כיבוד בטיסה (לא נורא) ועבור כבודה יש להוסיף 20-30 שקל.

* חבילות הלוך ושוב בסופ"ש: מנתב"ג - 444 שקל ומשדה דב ב-555 שקל.

7 דברים שכדאי לדעת על הזמנת טיסות לאילת

1. ביטול עסקה: הזמנת טיסה הינה עסקת מכר מרחוק הניתנת לביטול עד שבועיים אחרי מועד הרכישה, עד 7 ימי עסקים ממועד הטיסה.

2. האם הזמנה דרך סוכן נסיעות מוזילה הטיסה? באופן רשמי אמורים הסוכנים למכור את טיסות הפנים בתעריפי חברות התעופה, אבל הודות להסכמים המאפשרים לסוכנים לשריין מקומות מוזלים על הטיסות, למשל עבור קבוצות סגורות, סוכן מקושר יוכל להשיג גם לנוסע עצמאי דילים מעניינים - בעיקר אם מדובר בחבילות המשלבות טיסה ומלון.

3. חבילות נופש משתלמות יותר? לרוב כן, אך לא תמיד. שיתופי-הפעולה בין חברות התעופה, סוכני הנסיעות ובתי המלון מוזילים את המחיר לכל אחד ממרכיבי החבילה, כאשר הם נרכשים במקשה אחת. יתרון נוסף שיש לחבילות הנופש הוא טיסות בשעות נוחות.

4. כדאי לנפוש באמצע השבוע. חבילות הנופש והטיסות לנופשים בימים פחות אטרקטיביים (שני ושלישי) עשויים להוזיל את החופשה. לדברי דודו מחלב, סמנכ"ל שווק בארקיע בימים אלה ניתן להשיג חבילות זולות בכ-30% ממחירי השיא של סופי השבוע.

5. יש חשיבות לשעת הטיסה: טיסות מוזלות לרוב יוצאות מנתב"ג ובשעות הבוקר המוקדמות - שווה לבדוק את האלטרנטיבות.

6. המקדימים להזמין מרוויחים מחירים זולים? לרוב כן. הטיסות לאילת אינן בנויות על מתכונת ההוזלה ברגע האחרון אלא על הוזלה למזמינים זמן מה מראש (חודשיים-שלושה).

7. מועדוני צרכנות מקבלים כפל הנחות במעמד החיוב: לדוגמה: 5% הנחה לעמיתי "הוט" המזמינים טיסה בישראייר.

כמה תשלם משפחה בת חמש נפשות על טיסה הלוך ושוב מנתבג
 כמה תשלם משפחה בת חמש נפשות על טיסה הלוך ושוב מנתבג

טיסות לאילת בקיץ משתלם להיות צעיר או חייל
 טיסות לאילת בקיץ משתלם להיות צעיר או חייל