מנצ'סטר סיטי מכרה את שם האצטדיון עבור יותר מ-100 מ' ליש"ט

חתמה עם חברת התעופה הלאומית של אבו-דאבי ל-10 שנים, בתמורה ייקרא האצטדיון "איתיחד סטאדיום"; אופ"א תבדוק אם לא מדובר בתרגיל שנועד לעקוף את תקנות הפייננשל פייר-פליי

מנצ'סטר סיטי ממשיכה ליהנות מהקשר העסקי עם המפרץ הפרסי. הקבוצה חתמה על מכירת הזכויות השמיות של האצטדיון הביתי "סיטי אוף מנצ'סטר" לחברת התעופה הלאומית של אבו דאבי "איתיחד איירווייז". ההסכם הוא לעשר שנים, ומוערך ביותר מ-100 מיליון ליש"ט.

זהו ההסכם המשמעותי השני שהסיטי סוגרים עם "איתיחד איירוויז" אחרי שהחברה הפכה גם לספונסרית החולצה של קבוצה הפרמיירליג עבור סכום של של 2.3 מיליון ליש"ט לעונה. הקשר המסחרי של הסיטי למפרץ הפרסי די ברור: הבעלים של מנצ'סטר סיטי הם ADUG, גוף ההשקעות של שליטי אבו-דאבי, שרכשו את הקבוצה בשנת 2008 ומאז השקיעו במועדון מעל 600 מיליון ליש"ט.

מעבר להכנסה הנוספת, עבור מנצ'סטר סיטי מדובר במהלך שיכול לסייע מאוד לקבוצה במאמציה לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א, במסגרתו מועדוני יצטרכו לחיות לפי רמת ההכנסות שלהם כתנאי להשתתפות במפעלים האירופיים של אופ"א. את עונת 2009/10, למשל, סיימה הקבוצה עם מינוס תפעולי של 121 מיליון ליש"ט - נתון שלא יוכל לעמוד במבחן המציאות החדש של הפייננשל פייר-פליי.

עם זאת, ההסכם שכבר נחתם בין הצדדים יצטרך לעבור את האישור של אופ"א שבודקת כעת בקפדנות את העסקאות המסחריות של המועדונים - האם לא מדובר בדרך חדשה להזרים כספים תחת כיסוי מסחרי במקום הכספים שהגיעו ישירות מהבעלים ומוגבלים כעת לאור התקנות החדשות.

מלבד ההסכם הנוכחי של מנצ'סטר סיטי, ארסנל היא הקבוצה השנייה בפרמיירליג שמקבלת חסות שמית משמעותית על המגרש שלה - ה"אמירייטס", מחברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות. במסגרת ההסכם, מקבלים התותחנים 100 מיליון ליש"ט ב-15 שנים.