אובמה: "הסכמה על התקציב תוריד האבטלה ביותר מאחוז"

נשיא ארה"ב אמר הדברים אמש, לאחר פרסום נתוני התעסוקה והאבטלה המאכזבים ■ לדבריו, "אי-ההסכמה על התקציב פוגעת בכלכלה - עלינו לעשות מה שדרוש, לטובת המדינה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה, התבטא אמש (ו') כי חוסר הוודאות סביב הסכמות הקונגרס לקצץ בגירעון התקציבי לטובת העלאת תקרת החוב הממשלתית, הוא שפוגע בשוק התעסוקה. לדברי אובמה, "הגעה להסכמה על הסוגיה תצמצם את האבטלה ביותר מאחוז עד סוף 2012".

דבריו של אובמה נאמרים לאחר פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים אמש בארה"ב, עת דווח כי מספר המועסקים שהתווספו לשוק עלה ביוני רק ב-18 אלף, לעומת צפי לעלייה של 90 אלף משרות. זאת, כאשר נראה שגם האבטלה עלתה ב-0.1% ל-9.2%, לעומת צפי כי תישאר על 9.1% - הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר. (לנתונים המלאים)

"הכלכלה שלנו פשוט לא מייצרת כרגע מספיק מקומות עבודה לכל דורש", דברי אובמה. "הציבור האמריקני שלח אותנו לכאן לעשות את הדבר הנכון - לא בשביל לחגוג, אלא לטובת המדינה. אנחנו הולכים לעבוד קשה כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר".

הנתונים המאכזבים מתפרסמים ברקע ניסיונותיו של אובמה להוביל את המחוקקים הרפובליקנים והדמוקרטים להגיע לפשרה לקיצוץ הגירעון, כדי להעלות את תקרת החוב בהיקף 14.3 טריליון דולר. לטובת כך, הממשל והקונגרס חוצים קווים אדומים ומוכנים לפגוע בתכניות של רשת הביטחון החברתי והעלאת הכנסות ממיסים כדי להוביל לקיצוץ של ארבע טריליון דולר מהתקציב.