ריאל מדריד דורשת מאדידס: שלמו 67% יותר עבור חוזה החסות

סגנית אלופת ספרד, שהסכם ההלבשה שלה עם החברה הגרמנית יסתיים בתום העונה הקרובה, רוצה לשדרג את החוזה ל-50 מיליון אירו בעונה ■ ובינתיים: ירידה במחירי הכרטיסים ל"קלאסיקו"

חוזה ההלבשה בין אדידס לריאל מדריד, במסגרתו משלמת החברה הגרמנית לסגנית אלופת ספרד כ-30 מיליון אירו בעונה, אמור להסתיים בתום העונה הקרובה (2011/12). אלא שנשיא "הבלאנקוס", פלורטינו פרז, כבר התחיל לעבוד על הסכם חדש.

העיתון הספרדי "ספורט" מפרסם כי פרז נפגש בפברואר האחרון בגרמניה עם מנכ"ל אדידס, הרברט היינר, בניסיון ראשוני להגיע להבנות על חסות הלבשה חדשה בין הצדדים. פרז, לפי הפרסום, דורש העלאה משמעותית של סכום החסות, ל-50 מיליון אירו בעונה (עלייה של קרוב ל-67%). לטענתו, הערך המסחרי והשיווקי של ריאל מדריד קפץ משמעותית בשנים האחרונות, במיוחד לאחר שהחל פרויקט "הגלאקטיקוס" המחודש של המועדון, במסגרתו הגיע לקבוצה כריסטיאנו רונאלדו ממנצ'סטר יונייטד עבור סכום של כ-93 מיליון אירו. לפיכך, טוען פרז כי ריאל אמורה לקבל סכום גבוה בהרבה מזה שהיא זוכה לו בהסכם הנוכחי.

במסגרת החוזה בין ריאל לאדידס, מצוין כי לקבוצה אסור לנהל מו"מ עם חברות אחרות בנוגע להסכם ביגוד חדש. קיום מו"מ כזה עשוי לגרור אחריו "קנסות", שכוללים הפחתה משמעותית בסכומים שאמורה ריאל לקבל מאדידס. עם זאת, ידוע כי נייקי מעוניינת להרחיב את פורטפוליו הקבוצות להן היא נותנת חסות, וכי החברה האמריקנית תשמח לחתום עם ריאל על חוזה בשווי 50 מיליון אירו לשנה.

חוזה ההלבשה היקר ביותר בכדורגל העולמי שייך כיום לנבחרת הצרפתית, שמקבלת מעל 40 מיליון אירו בעונה מנייקי. המותג האמריקני אחראי גם לעוד כמה מחסויות ההלבשה הכי גבוהות ויוקרתיות בכדורגל: עם ברצלונה (כ-30 מיליון אירו בעונה, סכום דומה לזה שמקבלת ריאל מאדידס) ועם מנצ'סטר יונייטד (כ-26 מיליון אירו בעונה).

ירידה של 60% במחירי הכרטיסים ל"קלאסיקו"

בתוך כך, פרסם היום (א') העיתון "אס" את מחירי הכרטיסים ל"אל-קלאסיקו" הראשון הצפוי בעונה הקרובה, המשחק בין ריאל מדריד לברצלונה במסגרת הסופר-קאפ הספרדי שיתקיים בסנטיאגו ברנבאו (הגומלין בקאמפ נואו יתקיים כעבור שבוע).

מחירי הכרטיסים למשחק בברנבאו יעמדו על 35 אירו בלבד לכרטיס הזול ביותר, ו-135 אירו לכרטיס הכי יקר. המשמעות: ירידה של 60% בממוצע לעומת המחירים שנרשמו למשחקי ה"קלאסיקו" בעונה שעברה בין הקבוצות, במסגרת הליגה והצ'מפיונס ליג. במשחק הליגה בין המועדונים ב-16 באפריל בברנבאו, המחירים נעו בין 70 ל-245 אירו, ואילו למשחק ליגת האלופות - 80 עד 325 אירו.