האם אפל חוסמת הודעות מייל בנושאים פוליטיים-חברתיים?

נחסמו 3 הודעות מייל שהתוכן שלהן הוא מחאה על מעללי השלטונות במדינות ערב, שנשלחו באמצעות שירות המייל של אפל - Me.com

זוהי לא עוד כתבה ביקורתית על המדיניות השנויה במחלוקת של חברת אפל בכל הקשור לחופש הפעולה במסגרת המוצרים שלה, אך יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מדיווח שמגיע היישר מאחד האתרים המובילים ברשת לחדשות בתחום מוצריה של אפל, Cult of Mac (כת המק).

על פי הדיווח, גולש מסוים ניסה לשלוח הודעת מחאה באמצעות שירות הדואר של אפל, Me.com השייך לחבילת השירותים המקוונים MobileMe (מובייל מי), אך המייל שלו פשוט לא הגיע ליעדו. ההודעה כללה, בין היתר, מילות מחאה אודות היד הקשה שננקטת כלפי מפגינים ואזרחים חפים מפשע מכוחות הביטחון והשלטון במדינות כמו סוריה, ערב הסעודית, תימן וכד'.

אותו גולש ניסה לשלוח הודעות מייל אחרות מאותו שירות ולא נתקל בבעיות. הוא העלה את הבעיה בפני האתר Cult of Mac ואלו בדקו את שליחת המייל באמצעות שירותי דואר אחרים וכן גם באמצעות אפליקציית המייל במחשבי המק והאייפון של אפל. הבדיקה עברה בהצלחה והמייל אכן הגיע ליעדו, אך בשירות ה-Me.com הוא נחסם.

ההסבר ההגיוני, לפי Cult of Mac, הוא שאפל מפעילה סינון קפדני במיוחד בשרתי הדואר שלה אשר סורקים את כל תכתובות המייל שעוברות דרכם במטרה למצוא מילים או ביטויים היכולים להיות מזוהים עם "הודעות זבל" (ספאם). כשתכתובות מייל כאלו נמצאות, אפל חוסמת את העברתן בצורה כזו שהשולח אפילו לא מודע לכך שהודעתו נחסמה ואינו מקבל שום התראה או הסבר על כך. יותר מזה, המשתמשים בשירות הדואר של אפל כלל לא מודעים ליכולות הסינון הללו ולא בטוחים מה עובר סינון ומה לא.

בתגובה רשמית מאפל לאתר Cult of Mac נמסר כי בשום צורה אפל לא מסננת וחוסמת הודעות מייל בעלי אופי פוליטי-חברתי, אך לפעמים מערכות האנטי-ספאם מיירטות בטעות מיילים החשודים כספאם.