מחפש אהדה פה? שליחיו של מועמר קדאפי ביקרו בישראל

משלחת של 4 נציגים ממשטר קדאפי ערכה פגישות עם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, ח"כ מאיר שטרית ואזרחים יוצאי לוב ■ ביקשו לנסות ולשנות את תדמיתה של לוב ותדמיתו של קדאפי בעיני הציבור בישראל

שליחיו של מועמר קדאפי - בישראל: משלחת של 4 נציגים ממשטרו של שליט לוב מועמר קדאפי ביקרה לאחרונה בישראל ואף ערכה פגישות עם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, ח"כ מאיר שטרית ואזרחים יוצאי לוב - כך נחשף הערב לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 2.

הארבעה הגיעו בטיסה לישראל, לאחר שקיבלו אשרות כניסה בשגרירות ישראל בפריז. עם הגעתם הם פנו וביקשו לפגוש את לבני, "כדי להעביר לה מסר אישי מאת שליט לוב".

הבקשה יוצאת הדופן הגיעה ליו"ר "קדימה" בדרך עקיפה, והיא מיד יידעה את גורמי הביטחון בנושא. אחרי כמה התייעצויות, הפגישה יצאה אל הפועל, שם נתנו לה הנציגים מדיה דיגיטלית מסוג כלשהו, שכרגע נמצאת בבדיקה. הם ביקשו לנסות ולשנות את תדמיתה של לוב ותדמיתו של קדאפי בעיני הציבור בישראל.

4 ימים בישראל

נציגי לוב נפגשו לאחר מכן גם עם ח"כ מאיר שטרית, לצורך אותה מטרה. לאחר מכן פגשו בנתניה אזרחים יוצאי לוב. בסך הכול, ארך הביקור הלובי בישראל ארבע ימים.

ככל הנראה, הרקע לבקשה לפגוש דווקא את לבני הגיעה לאחר התבטאות של יו"ר האופוזיציה בנושא מהומות הדמים בלוב, זמן קצר לאחר שפרצו, שיכלה להתפרש גם כתמיכה במורדים. גורמי המודיעין, כמו גם הצמרת המדינית, מכירים את הביקור ואת תוכנו.

בסוף חודש מאי דיווח העיתון הכוויתי "א-ראי" כי קדאפי שיגר שליח לישראל בבקשה לפתוח שגרירות ישראלית בטריפולי. ישראל, לפי הדיווח, דחתה את ההצעה על הסף. "בכירים ישראלים אמרו כי הם אינם מעוניינים בכינון יחסים מכל סוג עם לוב, בנסיבות הקיימות", כך נכתב בעיתון.

בישראל הכחישו אז נמרצות את הדיווח.