זרקור על המניה שמובילה התשואות במעו"ף מתחילת השנה

זינקה מתחילת שנת 2011 ב-36% ומאז השפל במארס 2009 בכ-280% ■ העליות נמשכו למרות שמורי ארקין מכר חלק נכבד מהחזקתו בחברה ביותר מ-100 מ' ד' מתחילת השנה

המחצית השניה של שנת 2011 רק החלה ומעניין להביט לאחור ולראות מה קרה במחצית הראשונה של השנה, בזמן שמדד המעו"ף עדיין נסחר מתחת לרמות בהן פתח את השנה בכ-5%, ממשיכה מניית פריגו , שמנוהלת על ידי ג'וסף פאפא, לבלוט לחיוב ולהוביל את העליות במעו"ף עם תשואה חלומית של כ-36% שמזניקה את שווי השוק שלה לכ-29 מיליארד שקל.

מאז השפל שנקבע מארס 2009 בשוק המניות בעיצומו של המשבר הפיננסי העולמי, אז נסחרה המניה ברמה של 81.7 שקל השלימה המניה זינוק של כ-280% מ-81.7 שקל ל-310.5 שקל בסגירת יום המסחר, שהיה דווקא שלילי ובו איבדה המניה כ-0.9% מערכה. בכך מאתגרת המניה את השיא הקודם שקבעה באפריל האחרון כשנסחרה ברמה של 313.8 שקל.

כאמור, מתחילת השנה זינקה מניית חברת התרופות הדואלית בכ-36% ובכך היא מובילה בקלות את טבלת התשואות במדד המוביל בת"א. אחריה בדירוג נמצאת מכתשים אגן עם תשואה חיובית של כ-5% ונייס עם תשואה חיובית מזערית של 0.6%, בעוד ששאר מניות המדד רשמו מתחילת שנת 2011 תשואה שלילית, כאשר מנית דיסקונט השקעות היא שחותמת את הטבלה עם תשואה שלילית של כ-27% מתחילת השנה ופרטנר דולקת אחריה עם תשואה שלילית של כ-21%.

פריגו, המפתחת ומייצרת תרופות ללא מרשם רופא, נהנית באחרונה מחיבוק די לוהט של ציבור המשקיעים על אף שבתחילת חודש מאי דווח כי מורי ארקין, בעל המניות הפרטי הגדול בחברה (בעקבות מכירת אגיס) מכר מניות פריגו תמורת 44 מיליון דולר ומתחילת השנה מימש מניות פריגו תמורת 105.9 מיליון דולר. מימושים אלו הופכים את ארקין לאחד האנשים הנזילים בארץ, וכן למממש הפרטי הכבד ביותר בשנה הנוכחית.

פרט לארקין שעדיין מחזיק בכ-5.9% מהון המניות בחברה השוות כ-480 מיליון דולר, בעלת המניות המוסדית הגדולה בפריגו היא קרן ההשקעות FMR (עם החזקה של 8.4%), ואחריה קרן בלאקרוק עם החזקה של 6.7%.

ההשקות יתמכו גם בעתיד

פריגו היא מהחברות המובילות בתחום מוצרי הבריאות והגדולה בעולם בתחום התרופות ללא מרשם, מזון לתינוקות ותוספי מזון. החברה ממשיכה להכות את התחזיות ולהציג שיפור בהכנסותיה, שעיקרו נובע מרכישות החברות PBM ואוריון ומהשקה של מוצרים חדשים, בעיקר במגזר ה-RX (תרופות מרשם).

במקביל לפרסום תוצאות הרבעון השלישי הפיסקלי שלה, העלתה החברה שוב את תחזית הרווח המתואם למניה בסיכום 2011 הפיסקלית ל-3.9-4 דולר, עלייה של 28%-32% בהשוואה לתקופה המקבילה.

הסרתם מהמדפים של מוצרי חברות מתמחות, כמו מוצרי ה-OTC של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון לפני מספר חודשים, שיפרה את תוצאות החברה, ולהערכת מרב פישר-שרוני מלאומי פרטנרס שסיקרה את החברה בתחילת חודש מאי הדבר "השפיע לטובה גם ברבעון השלישי, אם כי בהיקף נמוך יותר".

מכירות התחום הגנרי צמחו בתקופת הדוח האחרון בכ-66%, בעקבות השקות גדולות וביניהן הגרסאות הגנריות לתרופות ה-Aldara וה-Xyzal.

להערכת לאומי פרטנרס: "השקות אלו צפויות לתת תמיכה גם בעתיד, במקביל להמשך צמיחה מהירה בתחום ה-ORx (תרופות מעבר לדלפק), שנתמך ברפורמת הבריאות שהוחלה בארה"ב. החברה דיווחה כי קיבלה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית) להמשך הפעילות במפעלה במישיגן, שהושבת והוביל להשבתה של חלק מקווי המוצרים של החברה.

פישר שרוני הותירה את מחיר היעד למניית פריגו על 71.5 דולר, בהתבסס על מודל תזרים המזומנים וגישת השוק. ואולם היא מציינת כי "לאחר העלייה האחרונה במניה נמצא כי מחיר היעד שלנו נמוך בכ-20% ממחיר השוק, ולכן מצאנו לנכון להוריד את המלצתנו למניה ל"תשואת חסר". נציין כי במהלך מאי ויוני אכן נרשמו מימושים במניה ומגמת העלייה שבה והתחדשה כחודש לאחר פירסום ההמלצה של לאומי פרטנרס.

פריגו