מרדוק בוחן: למכור את עיתוניו ולהשתלט על "בריטיש סקיי"

אפשרות השתלטות "ניוז קורפ"על חברת הטלוויזיה "בריטיש סקיי" מסעירה את בריטניה בעקבות פרשת האזנות הסתר של "ניוז אוף דה וורלד" שרופרט מרדוק עומד במרכזה

רופרט מרדוק, מנכ"ל ניוז קורפ, העומד בימים במוקד הפרשה שמסעירה את בריטניה בעקבות פרשת האזנות סתר של העיתון הבריטי הנמצא בבעלותו, עשוי למכור את אימפריית העיתונים שלו בבריטניה, במטרה להשלים את ההשתלטות על חברת הטלוויזיה "בריטיש סקי", כך פורסם היום (ב') "מקורות סיטי".

נזכיר, ג'יימס בנו של מרדוק והמו"ל של רשת העיתונים בבריטניה, סגר בשבוע שעבר את העיתון "ניוז אוף דה וורלד", בעקבות התפוצצות פרשת האזנות סתר, בה מואשמים עיתונאים החברים במערכת כי ציתתו לקורבנות רצח ומשפחותיהם ושילמו לגורמים במשטרה עבור מידע.

כזכור, הפרשה הסעירה את בריטניה וגררה תגובות חריפות בקרב פוליטיקאים רבים בבריטניה. מנהיג מפלגת הליברל, אד מיליבנד, קרא לראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, להקפיא את עסקת הרכישה עד שהמשטרה תסיים לחקור את הפרשה. "קמרון חייב להבין שאם הוא יאפשר למרדוק ולארגוניו להמשיך לסדר היום ולהשתלט על "בריטיש סקי" טרם הושלמה החקירה, הציבור יראה זאת בעין לא יפה" אמר מילדבנד.

מקורות בממשלת בריטניה מסרו שהעסקה לא תקבל אישור לפני ספטמבר לכל המוקדם,
עם זאת, מקורות ב"ניוז קורפ" מאמינים שהמגעים לעסקה ימשיכו להתקדם. מרדוק הציע בתחילה 700 פאונד למניה, דירקטורים עצמאיים רצו לפחות 800 פאונד למניה, בעוד שאר בעלי המניות כיוונו ל-1,100 פאונד למניה.

מנית "בריטיש סקי" עומדת על 750 פאונד לעומת 850 פאונד בתחילת השבוע שעבר, כאשר המשקיעים חוששים מההשלכות של פרשת האזנות סתר על עסקת הרכישה שעלולות לעקב אותה ואף לבטלה, במיוחד אם יכריזו על מנהלי "ניוז קרופ" כלא ראויים להיות בעלי רישיון שידור.

"ניוז קרופ" לא חשפה את נתוני ההכנסה שלה מהעיתונים שברשותה אולם דיווחה כי ההכנסות מהעיתונים נפלו ב-2% בשנה שעברה. הכנסות מהעיתונים מהוות כ-18% מסך ההכנסות של "ניוז קרופ", כ-32 מיליארד דולר.

"סקי בריטיש" דיווחה על הכנסות בסך 1.2 מיליארד ליש"ט עד יוני 2010. נכון להיום "ניוז קרופ" מחזיקה ב-39% מבעלות "סקי בריטיש".