שותפות 'שרה' ו'מירה': לדחות הקידוח בחודשיים

לאור התחייבויות קיימות של קבלן הקידוח כלפי צדדים שלישיים, כפי שנמסרו למפעיל, פנו השותפים ברישיונות לממונה שיאפשר דחייה של חודשיים במועד התחלת הקידוח הראשון - וטרם נענו

המשקיעים כבר התרגלו לחכות: שותפות מודיעין דיווחה הערב (ב') לבורסה כי למרות שעל פי תוכנית העבודה שפורסמה ל-1 במאי 2011 יש להתחיל את הקידוח הראשון בשטח רשיונות "שרה" ו"מירה" עד ל-1 בינואר 2012, הרי שלאור התחייבויות קיימות של קבלן הקידוח כלפי צדדים שלישיים, כפי שנמסרו למפעיל (GGR), פנו השותפים ברישיונות לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות בבקשה שיאפשר דחייה של חודשיים במועד התחלת הקידוח הראשון בשטח הרשיונות עד ליום 28 בפברואר 2012. עד כה טרם התקבלה תשובת הממונה.

בהודעה מציינת החברה כי ההודעה המיידית נמסרת בהמשך לדיווח מה-3 ביולי, אז הודיע מפעיל הקידוח, חברת Geo Global Resources (GGR) המחזיקה כ-10% מהזכויות ברישיונות, על השלמת תנאי ההתקשרות בהסכם בקשר עם קבלת שירותי קידוח ממפעילת אסדת הקידוח.

נזכיר כי בתחילת החודש, לאחר שפורסמו תוצאות הסקרים הסיסמיים התלת מימדיים נודע כי השותפים ב"מירה" ו"שרה" בהובלת הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי ומודיעין של צחי סולטן ואי.דיבי של דנקנר חתמו על הסכם להחכרת אסדת קידוחים שתבצע שני קידוחי ההיתכנות בשטחי הרישיונות.

ל"גלובס" נודע כי מדובר ב-Homer Ferrington אסדת קידוחים למים עמוקים שבבעלות חברת נובל קידוחים מחברות הקידוחים הגדולות בעולם(להבדיל מנובל אנרג'י השותפה בקידוחי "תמר" ו"לווייתן").

האסדה הנמצאת כיום סמוך לחופי מרוקו צפויה להגיע למימי ישראל בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה (בין דצמבר לפברואר 2012) ולשהות כאן פרק זמן של כחצי שנה. מחירה הרשמי של האסדה עומד על כחצי מיליון דולר, אך ייתכן כי המחיר שסוכם בעסקת החכירה נמוך יותר. נזכיר כי נמרודי רמז לאחרונה כי עלותה הכוללת של האסדה לשותפים צפויה להגיע ל-160 מיליון דולר.

במהלך תקופה זו צפויה האסדה לבצע שני קידוחי היתכנות של שני המבנים המרכזיים שבשטחי הרישיונות אחד ב"מירה" והשני ב"שרה". מדובר במבנים העשויים להכיל גז בכמות של 4 ו-1.1 טריליון רגל מעוקבת (TCF) על-פי העבודה של חברת NSAI שהוצגה במסיבת עיתונאים על-ידי מנכ"ל הכשרה אנרגיה אוהד מראני.

יצויין, כי מדובר בנתוני ממוצעים (gross mean). האסדה, דור רביעי, מסוגלת לקדוח לעומקי מים של עד 2,000 מטרים ולעומק כולל של כ-9,000 מטרים. עומק המים במבנים שב"שרה" ו"מירה" כ-1,500 מטרים והעומק הכולל כ-,5,000 מטרים.