למרות הרייטינג הנמוך: בוואלה מרוצים מ"הדור הבא"

מקורות בוואלה: "הטראפיק וצפיות הווידיאו באתר צמחו באופן משמעותי" ■ משיקה היום אפליקציית אייפד המציעה גישה חינמית לתכני תוכנית הריאליטי

בעוד שתוכנית הריאליטי של ערוץ 10, "הדור הבא 24/7", ממשיכה לאכזב במונחים של רייטינג טלוויזיוני, גורמים בוואלה מציגים תמונה דווקא אופטימית. פורטל וואלה, כזכור, הוא השותף האינטרנטי של ערוץ 10 בכל הנוגע לתוכנית הריאליטי החדשה, והוא משדר בבלעדיות את התוכנית באינטרנט ובסלולר.

על-פי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", בין 80 ל-100 אלף גולשים שונים ביום מבקרים באזור הייעודי של התוכנית בפורטל וואלה, ומדי יום נרשמות בין 150 ל-250 אלף צפיות וידיאו, הן בתכני VOD והן בתכנים המשודרים בשידור חי.

לדברי אותם הגורמים, תכני הווידיאו של תוכנית הריאליטי הובילו לגידול של עשרות אחוזים בצפיות הווידיאו באתר וואלה, וסך הצפיות השבועיות בתכני הווידיאו הללו גבוה מסך הצפיות בתכני הווידיאו של וואלה ו-yes גם יחד.

בתוך כך, וואלה השיקה היום (ג') אפליקציית אייפד ייעודית, המאפשרת לצפות בחינם בתכני תוכנית הריאליטי "הדור הבא 24/7", הן בשידור החי במגוון המצלמות המפוזרות בווילה, והן בקטעי VOD. כן ניתן להצביע עבור הרווקות מהאפליקציה ולהתעדכן בחדשות ועדכונים מהווילה.

ניתן לצפות בתכני הווידיאו של התוכנית גם באפליקציית האייפון של וואלה, שזכתה לעדכון לפני כשבועיים, עם השקת התוכנית הטלוויזיונית. על-פי נתוני וואלה, כ-30 אלף הורידו את אפליקציית האייפון של וואלה בשבועיים האחרונים, לצד 70 אלף גולשים נוספים שעדכנו את הגרסה על מנת שיוכלו לצפות בתכני התוכנית ישירות מהאייפון.

על-פי הערכות קודמות בשוק, וואלה השקיעה במיזם 8 מיליון שקל, הכוללים בין היתר קידום מאסיבי על מסך הטלוויזיה ובכל מדיום פרסומי אחר המפנה גם לפורטל וואלה. אולם, גורמים בוואלה טוענים כי מדובר בסכום הנמוך מכך באופן משמעותי, וכי וואלה כבר רווחית מההשקעה במיזם זה.

על-פי ההסכם בין וואלה לערוץ 10, כל ההכנסות מתכני הניו-מדיה מועברות לוואלה ולא לערוץ 10. אלה כוללות את ההכנסות משליחת הודעות טקסט להצבעה בתוכנית, וכן חלק מההכנסות שנגזרות ממנויים שרכשו את הערוץ הייעודי ב-yes או בהוט. זאת לצד ההכנסות מפרסום בתכני הווידיאו של התוכנית אותם ניתן לראות רק בוואלה.

בוואלה אמנם רחוקים מלהיות מרוצים מהרייטינג הטלוויזיוני הדל שמשיגה כעת תוכנית הריאליטי בערוץ 10, אולם גורמים בפורטל טוענים כי מדובר עדיין בהצלחה עבור וואלה, וכי אין כל חרטה על הבחירה להיכנס למהלך האסטרטגי הזה.