עיריית ת"א: חברת האנגר 11 הפרה חוזי שכירות; תובעת פינוי

חברת אתרים מבקשת לפנות את חברת האנגר 11 מנמל תל-אביב, בטענה כי זו חייבת דמי שכירות של כרבע מיליון שקל ובטענה כי הפרה את הסכמי השכירות

חברת אתרים, החברה העירונית לפיתוח אתרי תיירות בתל-אביב, מבקשת לפנות את חברת האנגר 11 מנמל תל-אביב, בטענה כי זו חייבת דמי שכירות של כרבע מיליון שקל, ובטענה כי הפרה את הסכמי השכירות.

החברה הגישה לבית משפט השלום בתל-אביב כתב תביעה נגד האנגר 11 לפינוי המושכר, כולל החזר הוצאות בגין התביעה. כמו כן מבקשת אתרים לחייב את האנגר 11 ואת מנהלה לשלם לה 245 אלף שקל שהיא חייבת לטענת התובעת בגין דמי שכירות.

את אתרים מייצגים עורכי הדין יניב סטל ואריאל דיסנצ'יק ממשרד שניצר, גוטליב, סאמט.

בכתב התביעה נטען כי חברת האנגר 11 חתמה על שני הסכמי שכירות ב-2007 וב-2008 מול החברה לפיתוח תל-אביב. בפברואר השנה המחתה החברה לפיתוח תל-אביב את כל זכויותיה לחברת אתרים, וכך הפכה אתרים לבעלת הזכויות על הנכס.

במסגרת הסכמי השכירות התחייבה חברת האנגר 11 לבצע עבודות התאמה, שיקום ושיפוץ בנכס, שהשימוש בו יהיה לאירועי תרבות. כמו היא התחייבה להפקיד ערבות בנקאית להבטחת התחייבויותיה.

"בפועל", נכתב בכתב התביעה, "החברה מפרה את הסכמי השכירות באופן יסודי ומתמשך".

בתביעה מפורט כי האנגר 11 טרם החלה בעבודות השיפוץ וההתאמה, טרם הפקידה ערבות בנקאית ועושה שימוש בנכס שלא לצרכים שלשמם הושכר לה הנכס, אלא לאחסון.

"למועד זה חייבת הנתבעת לתובעת 245,621 שקל כולל מע"מ בגין דמי שכירות עבור השימוש במושכר", נכתב בתביעה. "התובעת פנתה אל הנתבעת פעמים רבות בדרישות חוזרות ונשנות שתפעל לאלתר בהתאם להתחייבויותיה לפי הסכמי השכירות... לאחר שכל פניותיה לא נענו, לא נותר בידה אלא לבטל את הסכמי השכירות. ב-28 ביוני הודיעה התובעת לנתבעת על ביטול הסכמי השכירות ודרשה לפנות את המושכר בתוך 7 ימים. נכון למועד זה טרם פינתה הנתבעת את המושכר".

מחברת האנגר 11 סירבו להגיב על הדברים.