הטיפ היומי: איזה מטבע מהווה מקלט בימים טרופים?

מרקטווץ': הפרנק השוויצרי "מסתכל מהצד" על הבעיות בארה"ב ואירופה ■ המטבע השוויצרי כבר התחזק מתחילת השנה ב-15% מול הדולר

חוששים מתקרת החוב האמריקני ומהחילוצים האירופיים? היכן אפשר לשים את הכסף כדי לגדר את הסיכונים? אפשר להכניס קצת למטבעות שצופים בבעיות הללו מהצד, ומדובר בייחוד על הפרנק השווייצרי. בששת החודשים האחרונים הוא התחזק ביותר מ-15% מול הדולר האמריקני.

נראה שההסבר החזק ביותר לכך, הוא העלייה הישרה כמעט של תעודת הסל CurrencyShares Swiss Franc Trust (סימול: FXF) מאז יוני 2010. FXF נסחרה ברוב חודש יוני ליד רמת ההתנגדות של הראלי הזה. האנליסטים הטכניים מודדים את המשולש הענקי שהגרף הזה יוצר מהשנים 2008-2010, ורואים בו פוטנציאל לעלייה נוספת. אך חדשות טובות מהחזית הפוליטית והכלכלית בארה"ב, יכולות להרוג את הראלי הנוכחי של הפרנק במהירות.

אם אתם רק רוצים לגדר את התיק, זה עשוי להתאים אם הדולר והאירו ימשיכו להיענש בגלל בעיות החובות שלהם. זה גם משחק בסיכון נמוך: אם אני טועה - הדאונסייד של הפרנק נמוך, יחסית לרווח הפוטנציאלי במקרה שאני צודק.

קיימים שני קווי מגמה מתחת לקו המסחר הנוכחי של הפרנק-דולר, שמשמשים רמת תמיכה או עצירת הפסד, במקרה שמצב הרוח בשוק ישתנה והפרנק איבד מקסמו: הראשון הוא המסחר מהשפל של פברואר, שהוא כעת 115 נקודות (בתעודת הסל); השני הוא ממוצע המסחר מיוני 2010, שקרוב כעת ל-112 נקודות. התעודה עצמה נסחרת סביב 114.5 נקודות. רמות התמיכה הללו מייצגות סיכון של 2.5% ו-5.1% בהתאמה - מעט יחסית לרמת האפסייד במקרה שאחד משני המטבעות, הדולר או האירו, יחטוף מנה הגונה בשל משברי החובות.