מדוע מניית אודיוקודס נחתכה ב-50% בחודשים האחרונים?

החברה הודיעה באחרונה, בין היתר, כי נבחרה לספק פתרונות קישוריות ל-Lync של ענקית התוכנה

מניית אודיוקודס , שרק לפני חמישה חודשים התקרבה למחיר של 8 דולר, נחתכה כמעט ב-50% בחודשים האחרונים. בשבועות האחרונים היא אמנם התאוששה מעט, אך על רקע מצב השווקים חזרה לירידות, וכעת היא נסחרת במחיר של 4.9 דולר, שמשקף לה שווי של 203 מיליון דולר. הירידות בימים האחרונים מגיעות למרות מספר הודעות מעניינות מצד החברה, בנוגע לשיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט.

אודיוקודס, שנוסדה ומנוהלת על-ידי שבתאי אדלרסברג, מספקת פתרונות VoIP - העברת קול על גבי הרשת. לחברה יש אסטרטגיה של שיתופי פעולה עם חברות גדולות, ואחת מהן היא חברת התוכנה מיקרוסופט. על רקע כנס שעורכת מיקרוסופט, דיווחה באחרונה אודיוקודס על פתרון הקלטה חדש; על הרחבת קו מוצרי Mediant לתמיכה בסביבת Lync של מיקרוסופט; ועל כך שנבחרה לספק פתרונות קישוריות ל-Lync.

"מוצר התוכנה Lync של מיקרוסופט מאפשר Unified Communications - יכולת לתקשר בתוך הארגון בכל סוג תקשורת: מסרים מיידיים, VoIP ועוד", מסביר סמנכ"ל הכספים של אודיוקודס, גיא אבידן. "ארגונים שונים שלשניהם יש Lync יכולים לתקשר ביניהם, וגם סקייפ שנרכשה על ידי מיקרוסופט תתחבר לזה בעתיד. ה-Lync הוא פתרון תוכנה, אך הוא מצריך לא מעט עזרי חומרה, כמו אלה שאודיוקודס מספקת".

פתרון ההקלטה החדש שאודיוקודס מציעה נקרא SmartTap. הוא ייחודי לממשק עם מיקרוסופט, ויאפשר לארגון ביצוע הקלטות, אחזור, וחיפוש בהן. "עד עכשיו סיפקנו רק Gateways (רכיבים לחיבור המערכות, ש' ח' ו'), ועכשיו נספק עוד מוצרים, כך העסקאות יהיו בהיקפים יותר גדולים", אומר אבידן. בשלב זה, אודיוקודס אינה מפרסמת מהן ההערכות שלה להיקף ההכנסות משיתוף הפעולה עם מיקרוסופט. לחברה יש גם שיתופי פעולה נוספים עם חברות כמו נוקיה, סימנס ואווייה.