לסמוך על גוגל מפס? הטעה המוני תיירים וניווט לבית פרטי

מדי יום נתקל זוג צעיר במספר תיירים המגיעים לפתח ביתם בגלל מסלול שגוי שמציע גוגל מפס ■ גוגל: "החברה עלתה על התקלה, התיקון מורכב, אך אפשרי"

שירות הניווט של גוגל, גוגל מפס, גורם לצרה צרורה לזוג צעיר בניו ג'רזי בארה"ב: גוגל מפס ניווט תיירים לבית הפרטי של הזוג הצעיר, מדי יום נתקלים השניים במספר תיירים המגיעים לפתח ביתם. התיירים התמימים המעוניינים להגיע לפארק Round Valley State Park ונעזרים במסלול שמציע גוגל מגיעים לביתם של הזוג הצעיר. הזוג הזועם שמאס במבקרים הלא קרואים פנה לגוגל ותבע את תיקון הטעות המטרידה.

מיליוני אנשים נעזרים בשירות המפות של גוגל המאפשר להם לקשר בין נקודת המוצא לבין היעד הסופי, ובלחיצת כפתור אחת, מקבלים הנחיות מפורטות. אם אין למשתמש כתובת מדויקת והוא מחפש אתר ידוע, הוא פשוט מקליד את שמו ובלחיצת כפתור מקבל מספר אפשרויות שונות כך שיוכל לבחור את המיקום המדויק. אלא שבין האפשרויות המוצעות למשתמשים עולות גם כתובות של אנשים פרטיים, המתגוררים בסמוך לאתר המבוקש.

הזוג הצעיר, לורי גנדינג ומיכאל ברייד, הם דוגמא לאנשים שנפגעו מהתקלות בשירות של גוגל מפס שהביא אנשים רבים לדלת ביתם. דוברת גוגל אמרה כי "החברה עלתה על התקלה, התיקון תלוי בשינוי נרחב ומורכב, אך אפשרי", אמרה דיאנה איכס. במילים אחרות, הדיירים יצטרכו לחכות עד שגוגל תסיים להשיק את גוגל פלוס.