זה הזמן להתמקח: כך נלחמות חברות התקשורת על עוברי הדירה

רובנו מתעצלים לעשות סקר שוק בין כל חברות התקשורת ולכן לא משפרים תנאים, אבל כשעוברים דירה יש הזדמנות פז לעשות זאת ■ החברות מודעות לכך ומציעות הטבות מפליגות

חברות התקשורת יודעות היטב שמעבר דירה הוא הזדמנות פז לנטוש את הספק הקיים ולבחון מבצעים או תעריפים אצל המתחרים. בדיוק לשם כך מוצעים מדי קיץ מבצעים ייעודיים לעוברים דירה.

מעבר למבצעים רשמיים, זו הזדמנות לתת לחברה להילחם עליכם כלקוח ולסגור עסקאות בתנאים נוחים יותר מאלה שיש לכם היום. "זמן מצוין לעמוד על המקח מול אנשי המכירות", מסכמת טל דומב, מנהלת תוכן באתר "כמהזה?" (www.kamaze.co.il).

נותנות ההטבות הן החברות הדורשות טכנאי בעת המעבר והמתחרות הגדולות: בזק, הוט ו-yes.

לצד העובדה כי התקנת הציוד בדירה החדשה אינה כרוכה בתשלום, ההנחות שמעניקות החברות כוללות הטבות ישירות על השירות וכוללות הטבות מגופים שחברו בכדי להרוויח משיתוף-פעולה: ספקיות מים, רשתות לריהוט וציוד ביתי, מסעדות ועוד.

מבדיקת "כמהזה" עולה כי ההטבות אכן שמורות לעוברי הדירה: בהוט, לדוגמה, מדגישים כי לקוחות שעוברים מחברה אחרת אינם זכאים להטבות הללו. בבזק, לקוחות שעוברים מחברה אחרת מקבלים את רשימת ההטבות ללא אינטרנט וטלפון חינם לחודש הראשון.

בזק: חודש ראשון חינם

הטבות הרלוונטיות לשירותי החברה כוללים חודש ראשון חינם: תשלום קבוע על קו הטלפון (כ-50 שקל), דקות שיחה (בהתאם למסלול השיחות) ותשתית אינטרנט. מבצע אחר כולל שדרוג מהירות הגלישה לחצי שנה: בררו את מחיר ההמשך מראש ואת התוספת שיש לשלם לספקית האינטרנט עבור המהירות המשודרגת.

הטבות נוספות: חודשיים חינם לשירות האחסון ולאתר משחקי BGAMES (סמנו ביומן מתי מסתיימת ההטבה, משום שלרוב היא תמשיך אוטומטית לחודש שלישי הכרוך בתשלום); כרטיס מוזל להבימה; הנחות על כרטיסים לפארקי מים; הנחות על תמי 4; זיכוי בהום סנטר ועוד.

הוט: חודש ראשון חינם לטריפל משודרג

חודש ראשון חינם המצטרפים למסלול "טריפל משודרג" (315 שקל בחודש ל-17 חודשים נוספים) וסרט לבחירה ב-VOD.

הטבות שמחוץ לתחום הטלוויזיוני כוללות פיצה שנייה ב-10 שקל בפיצה האט, שבוע כניסה להולמס פלייס, הנחה ברכישת מתקן מי עדן, 1,000 שקל הנחה בביתילי (בקנייה ב-5,000 שקל) הנחות בהום סנטר (50 שקל בקנייה ב-250 שקל), בביג בוקס (250 שקל הנחה בקנייה ב-1,000 שקל) ו-5 כוסות קפה במנטה.

yes: ממיר טוטאל מתנה

מי שישדרג חבילה קיימת יקבל התקנת ממיר yes טוטאל (בשווי 159 שקל). הטבות אחרות כוללות 3 סרטים, ערוץ בית ב-50% הנחה לחודשיים (מתכונת די בטוחה לכך שתתחילו לשלם מחיר מלא, כנראה בלי שתשימו לב מהחודש השלישי), ההטבות שמבחוץ כוללות: 70 שקל לכרטיס להצגה בהבימה, 60 שקל זיכוי לרכישה באיל מקיאג', 50 שקל הנחה בפוקס הום (בקנייה ב-200 שקל), 400 שקל הנחה באלקטרה בר, 15% הנחה ב-15 מסעדות, 200 שקל או 50 דולר הנחה בהזמנת נופש בישראייר ועוד.

אינטרנט: משדרוג מהירות ועד נתב חינם

ספקיות האינטרנט לא מציעות מבצעים ייעודיים לעוברים דירה, אלא מעניקות ללקוחות חדשים מבצעים.

* 012 סמייל: שדרוג למהירות של 12 מגה מבלי להוסיף למחיר שמשלמים היום (בהתחייבות ל-24 חודשים לא כולל עלות תשתית שיש לשדרג).

* 013 נטוויז'ן: מקבלים נתב אלחוטי מתקדם ללא עלות (במתכונת חיוב זיכוי ל-36 חודשים).

בכל מקרה, נזכיר כי זו הזדמנות לרענן את המסלול שבו אתם נמצאים או את ספק האינטרנט שלכם (זכרו כי למצטרפים חדשים אצל המתחרים בדרך-כלל יהיה תעריף נמוך משמעותית ביחס ללקוחות הקיימים).

10 טיפים לעבור את ההובלה בשלום / באדיבות המועצה לצרכנות

עוגמות-נפש שונות ומשונות עשויות להתרחש סביב הובלת הדירה - מסיפורים מרגיזים על מוביל שפשוט לא הגיע, דרך העלאת המחיר שסוכם (כי לא אמרתם שיש פסנתר להעביר), ועד נזק לציוד.

היות ומדובר בעונה החמה של מעברי הדירות, התחרות בענף והרצון לנגוס מהעוגה עשויים לגרום גם ל"חאפרים" להיכנס לתחום - ומהם כדאי להיזהר. לכן קבלו כמה הצעות מחיר (לא רק טלפונית), ושימו לב: מחיר נמוך מדי צריך להדליק נורה אדומה. נסו לקבל המלצות מלקוחות קודמים והעדיפו הובלה בשעות הבוקר.

1. לסכם מראש על התכולה: את הצעת המחיר להובלה יש לקבל בדירה לאחר הערכת התכולה וצורכי העברתה (חפצים שלא נכנסים למעלית, ריהוט שיש לפרק).

פרטי הובלת התכולה שלא נסגרים מראש עשויים לייקר את המחיר במעמד ההובלה.

2. כולל מע"מ? ודאו מראש כי המחיר שסוכם כולל מע"מ וסכמו על טיפ לסבלים (הצטיידו במזומנים לטיפ ביום ההובלה).

3. תיעוד של רשימת התכולה: דאגו לקבל עותק של רשימת התכולה בהתאם לתנאים שסוכמו עם המוביל.

4. יש ביטוח? ודאו כי למוביל יש ביטוח על התכולה, כולל חלקים שבירים (דרשו לקבל עותק הפוליסה מבעוד מועד).

5. דרוש מנוף? אם יש צורך במנוף, ודאו מראש את עלותו.

6. מי המוביל? ודאו כי האדם שעימו סגרתם מראש את פרטי ההובלה יהיה נוכח ביום המעבר וכי יש ברשותכם את מספר הטלפון הנייד שלו.

7. אל תיעדרו: נוכחותכם חובה - בעת האריזה, העמסה והפריקה. סעו עם מכוניתכם אחר משאית ההובלה.

8. יש חניה? דאגו מראש למקום חניה למשאית המובילים בסמוך לדירה החדשה.

9. אל תכניסו תכשיטים לארגזים: תכשיטים ודברי ערך דאגו להעביר עצמאית ולא דרך חברת ההובלה.

10. הכול הגיע בשלמותו? לאחר ההובלה מומלץ לעבור על שלמות ותקינות כל הציוד.

מה מציעות חברות התקשורת לעוברי דירה
 מה מציעות חברות התקשורת לעוברי דירה

מבצעי ספקיות האינטרנט ללקוחות חדשים
 מבצעי ספקיות האינטרנט ללקוחות חדשים

אל תשכחו לעדכן כתובת
 אל תשכחו לעדכן כתובת