ישראל לאו"ם: חמאס מגייס קטינים לשמש כמחבלים מתאבדים

רון פרושאור, שגריר ישראל באו"ם, בנאום במועצת הביטחון: "חמאס וארגוני טרור אחרים משתמשים בילדים כמגינים אנושיים"

"חמאס וארגוני טרור אחרים משתמשים בקטינים כמחבלים מתאבדים ומגייסים אותם לבצע פיגועים נגד אזרחים וחיילים ישראליים. הם משתמשים בילדים כמגינים אנושיים ומנצלים בתי-ספר, בתי-חולים ושכונות אזרחיות כבסיסים לפעולות טרור". כך אמר אתמול (ג') רון פרושאור, שגריר ישראל באו"ם, בנאום במועצת הביטחון במסגרת דיון על "ילדים בסכסוכים מזויינים".

"אני נואם כאן היום לא רק כנציג מדינת ישראל אלא גם כאב שגידל את שלושת ילדיו בירושלים במציאות שבה חיים תחת טרור נהפכו לנורמה", אמר פרושאור. "זו נורמה שלעולם לא נשלים עימה. מגיל צעיר, חיים ילדי ישראל בחרדה לשמע כל צופר אזעקה או ידיעה על פיגועים. הקהיליה הבינלאומית אינה יכולה לקבל חריגות כאלה כדרך חיים נורמלית. אף ילד, אף משפחה, אינם צריכים לחיות כך".

פרושאור הדגיש את זוועות הפיגוע באיתמר: "טרוריסטים במזה"ת מוסיפים למקד את התקפותיהם בילדים. במארס, רצחו מחבלים פלסטיניים באכזריות את בני משפחת פוגל כאשר ישנו בביתם. הם רצחו בסכינים את שני ההורים, את שני בניהם, בגילאי ארבע ו-11 ואת בתם בת שלושה חודשים. זו רק דוגמה אחת להתקפות הטרור נגד ילדינו ונגד אזרחים בכלל. מתחילת השנה נורו כ-290 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. זה ממוצע של שתי התקפות ביום. זו המציאות היום-יומית".

השגריר גינה את ההסתה המתמשכת בבתי-ספר, במסגדים ובתקשורת שבשליטת חמאס: "אני קורא לקהיליה הבינלאומית לשים קץ לתרבות ההסתה הזו. אנו זקוקים לחינוך שמקדם שלום במקום שנאה, סובלנות במקום אלימות והבנה הדדית במקום במקום רצח חפים מפשע. לדור הבא, מגיע עתיד טוב יותר, בלי עימותים, בלי טרור, בלי שנאה".