מחלבת הכספים חייבת להיפסק

המותגים הגדולים הרגילו אותנו לחשוב שיש הצדקה לשלם מאות שקלים על מוצר בסיסי

יותר מכל מעידה מלחמת החיתולים על הגזל, לא פחות, שהיינו עדים לו עד היום. התגובה המבוהלת של חוגלה קימברלי להכרזה של רשת מגה כי תתחיל לייבא חיתולי האגיס מטורקיה במחיר נמוך ב-25% מצביעה על פאניקה.

במשך שנים ארוכות הפכו יצרניות החיתולים את ההורים למחלבה של כספים. מחירה המלא של חבילת חיתולים טיפס בהתמדה וכבר נשק ל-70 שקלים. במקביל, בלי להתבלבל ובדרך-כלל גם בלי ליידע, הקטינו החברות את מספר החיתולים באריזה.

לצד העלאת מחירים תמידית, השקיעו המותגים הגדולים, האגיס ופמפרס, הרבה כסף ומחשבה בעבודה פסיכולוגית על ההורים. בזכות עבודת מיתוג ושיווק טובה, הם הצליחו להרגיל את רוב הצרכנים הישראלים לחשוב שאין להם תחרות מבחינת איכות, ולכן יש הצדקה לשלם מאות שקלים בחודש עבור מוצר כה בסיסי.

אולם, בשבועות האחרונים הבשילו מספר תנאים שיובילו לתוצאה בלתי נמנעת: הורדת מחירי החיתולים. ראשית, ההתעוררות הצרכנית סביב מחירי הקוטג' התרחבה לכדי מודעות צרכנית כוללת. הלקוחות הישראלים הגיעו לנקודת רתיחה לאחר שהבינו את גודל הפער בין המחירים בישראל למחירי מותגים זהים בחו"ל.

שנית, הלקוחות הבינו כי החברות הגדולות מנצלות את כוחן כדי לגבות מחירים מנותקים לגמרי מן המציאות, מתוך מטרה להגדיל את שורת הרווח שלהם ובלי קשר לעלות של חומרי הגלם.

הנכונות להחרים מוצרים מסוימים כדי להפעיל לחץ על החברות להוריד מחירים חזקה היום מתמיד.

שלישית, גופים מסחריים, כמו רמי לוי עם מותג החיתולים החדש-מחודש "בייביסיטר" ורשת מגה עם ההחלטה לייבא האגיס, הבינו שמדובר בנקודה רגישה במיוחד.

לכן, כדאי שמשווקות האגיס ופמפרס יפנימו את המסר: מה שהיה הוא לא מה שיהיה, ומחלבת הכספים חייבת להיפסק.

חיתולים / מאייר: טל אביב
 חיתולים / מאייר: טל אביב