אפריקה הפכה לבעלת השליטה הבלעדית באפימול ברוסיה

אפי פיתוח חתמה על הסכם לרכישת 25% שהחזיקה עיריית מוסקבה בקניון תמורת 180 מיליון דולר, והגדילה ההחזקה ל-100% מ-75% ■ איזי כהן: "לנכס יש משקל רב ומרכזי בהגדלת בסיס ההכנסות ותזרים המזומנים"

אפריקה ישראל רכשה את חלקה של עיריית מוסקבה בקניון אפימול והפכה לבעלת השליטה הבלעדית בקניון במוסקבה. אפי פיתוח, המרכזת את פעילות הנדל"ן של קבוצת אפריקה ברוסיה, הודיעה היום (ו') כי חתמה על הסכם לרכישת 25% שהחזיקה עיריית מוסקבה בקניון תמורת 180 מיליון דולר, והגדילה ההחזקה ל-100% מ-75%. השלמת העסקה הינה בכפוף לקבלת האישורים הפנימיים של המחלקות השונות בעיריית מוסקבה.

בנוסף, בכוונת אפי פיתוח להמשיך במו"מ עם עיריית מוסקבה לרכישת מתחם החנייה שבסמוך לקניון אפימול סיטי, הכולל 2,700 מקומות חנייה.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ישראל: "מהלך רכישת השליטה הבלעדית בקניון AFIMall וניצול ההזדמנות העסקית שנוצרה לרכישת אחזקותיה של עיריית מוסקבה בקניון, הינה עדות לכך, שקניון AFIMall, ספינת הדגל של אפריקה ישראל ברוסיה, צפוי להיות הנכס המניב המוביל של אפריקה ישראל בשנים הבאות. לנכס יש משקל רב ומרכזי בהגדלת בסיס ההכנסות ותזרים המזומנים של אפי פיתוח וקבוצת אפריקה ישראל.

קניון AFIMall במוסקבה נפתח בחודש מאי השנה, והוא נחשב לפרויקט הדגל של אפריקה ישראל ברוסיה. אפריקה השקיעה בקניון כ-900 מיליון דולר בשנים האחרונות והוא צפוי להניב לה NOI (רווח מפעילות לפני הוצאות פחת ומימון) של 110-120 מיליון דולר בשנה כשהתפוסה בקניון תגיע בעתיד ל-100%. קניון הענק כולל 400 חנויות, יותר ממחציתן כבר פעילות ו-78% מושכרות ועומדות להיפתח.

אפי פיתוח רשמה ברבעון הראשון עלייה של 23% בהכנסות לכ-23 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 16.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.