שביתת הרופאים: ניסיון לגבש הבנות עם האוצר לפני השבת

גל"צ: ההסתדרות הרפואית ונציגי האוצר עורכים פגישת מו"מ מרתונית בלשכת נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד ■ למרות זאת, הרופאים ימשיכו בשבוע הבא בעיצומים

לאחר 102 ימים של עיצומים במערכת הבריאות, ייתכן שהיום (ו') יגיעו נציגי ההסתדרות הרפואית להבנות עם נציגי האוצר. בגלי צה"ל דווח, כי נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, שפורסת את חסותה על המשא ומתן, דוחקת בצדדים לנסח מסמך הבנות טרם כניסת השבת שירכז את פרטי ההסכם העתידי, והם עורכים פגישת משא-ומתן מרתונית בלשכתה.

למרות זאת, הרופאים ימשיכו בשבוע הבא בעיצומים. ביום שני ישבתו הרופאים המנתחים וביום שלישי לא יעבדו מרפאות החוץ בכל בתי החולים ברחבי הארץ. יושב-ראש ההסתדרות הרפואית, ד"ר לאוניד אידלמן, הסביר שהצורך בהמשך העיצומים נובע מחוסר ההתקדמות במשא ומתן: "אין בינתיים פריצת דרך ואנחנו ממשיכים בדיונים המרתוניים. אם הדיונים יביאו לפריצת דרך אנחנו נודיע על שינויים בתכנית העצומים".

אתמול ישבו נציגי הצדדים במשך למעלה מ-12 שעות ודנו בכל הנושאים במחלוקת. הבנות עקרוניות כבר הושגו בנושאים מרכזיים, בהם שעון הנוכחות, ההקלה על המתמחים וחיזוק מערכת הרפואה בפריפריה. כעת עיקר הפערים מתמקדים בגובה הסכומים שיוקצו על ידי המדינה לצורך ביצוע ההסכם, ובכמה כסף ידרשו הרופאים לתוספת השכר האחידה.

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, משה בר סימן טוב, הביע אכזבה בצאתו מהפגישה על כך שהרופאים בחרו להמשיך בעיצומים, למרות המגעים המתקדמים. "עיצומים בעת הזאת הם פגיעה מיותרת בחולים כל עוד אנחנו רואים שיש התקדמות במגעים", אמר.

אם לא תחול התקדמות במגעים המתקיימים בלשכת השופטת, ידון בית הדין ביום שלישי בבקשת המדינה להוציא צווי מניעה לעיצומי הרופאים. בשני הצדדים לא מעוניינים להגיע למעמד זה ולכן מבטיחים לעשות כל שאפשר כדי לסיים את המשבר בהקדם.