הבריחה נמשכת: 50 ימי מסחר רצופים של פדיונות בקרנות

מיטב: בסיכום שבועי רשמו קרנות הנאמנות המסורתיות פדיונות של כ-500 מיליון שקל ■ קרנות הנאמנות המנייתיות סיימו את השבוע החולף עם פדיונות קלים יחסית של כ-40 מיליון שקל

תעשיית קרנות הנאמנות מסכמת שבוע נוסף של פדיונות, אך עדיין בקצב נמוך יחסית מהקצבים הגבוהים של חודשים מאי ויוני. בסיכום שבועי רשמו קרנות הנאמנות המסורתיות פדיונות של כ-500 מיליון שקל. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

יחד עם זאת, במיטב מבחינים כי גם בתקופות של עליות שערים, גם אם קלות, בדגש על שוק האג"ח, המגמה של הפדיונות לא נעצרת. הרצף עומד כרגע על 50 ימי מסחר רצופים של פדיונות בקרנות המסורתיות. מתחילת החודש עומדים הפדיונות בקרנות הנאמנות המסורתיות על כ-800 מיליון שקל.

בקרנות אג"ח חברות וכללי גבר מעט קצב הפדיונות, אך הן עדיין נמוכים באופן משמעותי יחסית לחודש יוני. קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד פדו השבוע כ-130 מיליון שקל - שבוע 33 ברציפות של פדיונות. הקרנות השקליות סיימו את השבוע עם גיוס קל של כ-10 מיליון שקל.

קרנות הנאמנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) סיימו את השבוע החולף עם פדיונות קלים יחסית של כ-40 מיליון שקל, ומתחילת החודש הפדיונות עומדים על כ-30 מיליון שקל בלבד.

הקרנות הכספיות עם גיוס שבועי נוסף של כ-760 מיליון שקל. מתחילת החודש נהנו מזרימת כספים חיובית של כ-4.3 מיליארד שקל (כ-2.7 מיליארד מתוכן של בזק).

תעשיית הקרנות מנהלת נכון להיום כ-158.5 מיליארד שקל.