פסגות תרכוש 50% מסוכנות דוידוף לפי 50 מ' ש'

מדובר ברכישה המשמעותית ביותר של פסגות בשוק סוכנויות הביטוח ■ השליטה בסוכנות תיוותר בידיו של רוני דוידוף ■ העסקה הנרקמת כוללת גם אופציה לרכישת יתרת המניות בעוד מספר שנים

בית ההשקעות פסגות, בניהול רונן טוב, נמצא על סף כניסה לשותפות בסוכנות הביטוח המשמעותית ביותר מבחינתה עד כה, כשמנגד רוני דוידוף מתקרב לאקזיט נוסף מביטוח.

ל"גלובס" נודע שפסגות חתם על מזכר הבנות לרכישת 50% ממנהל ההסדר דוידוף מידיו של איש העסקים רוני דוידוף, לפי שווי של 40-60 מיליון שקל, כפי שפורסם לראשונה באתר "גלובס". ככל הידוע הצדדים סיכמו על חתימה מחייבת בנושא, במסגרת המשך המגעים, עד לסוף חודש אוגוסט.

כמו כן, הצדדים סיכמו עקרונית גם על מנגנון שיאפשר השלמת הרכישה האסטרטגית מבחינתה של פסגות בעוד מספר שנים. לפי ההערכות הצדדים יסכמו גם על מנגנון שיאפשר לדוידוף להוציא את שותפיו.

מנכ"ל דוידוף הסדרים פנסיוניים הוא אייל גורן, המחזיק בכ-10% ממניותיה. אם העסקה בין הצדדים תסוכם ותבשיל אזי קבוצת דוידוף וגורן יקבלו את כספי העסקה לכיסיהם וחלקם בסוכנות המשותפת יקטן במחצית ל-45% לדוידוף ו-5% לגורן.

עוד סוכנות שמפגישה את דוידוף והכסף

מבחינת רוני דוידוף, בעל השליטה בקבוצת "דוידוף" העוסקת במתן שירותי בריאות וביטוח, יהיה מדובר באקזיט שני השנה, לאחר במארס השנה מכר את מניות השליטה שלו ב"דוידוף סוכנות לביטוח" לברוקר הביטוח האודן בתמורה לכמה עשרות מיליוני שקלים (בעבר מכר סוכנות נוספת להאודן).

נציין שקבוצת דוידוף הינה חברה פרטית המחזיקה בפעילויות בישראל, בארה"ב ובהודו, ובין בעלי מניותיה נמנים פיני כהן וקרן פימי של ישי דוידי. קבוצת דוידוף כוללת גם חברת שירותי בריאות ואסיסטנס (בין השאר נזקי הצפה וגרירת כלי רכב) מצליחה בשם פמי פרימיום, המנוהלת היטב על ידי איציק חמו, חברת מת"ן, העוסקת בייעוץ למשכנתאות, שתי פעילויות בארה"ב בתחום שירותי הרפואה - MedSave USA, המספקת שירותים לחברות ביטוח, וחברת First Service Administratore, המשמשת כקופת חולים, וכן בספקית שירותי הבריאות ההודית MedSave India.

סוכנות שביעית לפסגות

מבחינת פסגות, שבשליטת קרן אייפקס, מדובר יהיה ברכישת מניות המשמעותית ביותר של בשוק סוכנויות הביטוח - כשכעת בית ההשקעות הגדול בשוק רוכש 50% מסוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים הפרטית השנייה בגודלה בשוק. דוידוף ניהול הסדרים פנסיוניים הינה סוכנות צומחת ומוערכת אמדו בשוק סוכנויות החיסכון הפנסיוני הגדולות בשוק. לאור כך החברה הייתה מחוזרת מאוד לאורך זמן.

אם תושלם, זו תהיה העסקה השביעית של בית ההשקעות בענף סוכנויות הביטוח, שתצטרף לרכישת 50% ממניות סוכנות היימן, והחזקות של כ-25% בסוכנויות פרופיט, מנ.פ.א, אופטיביט (25.5%), בני שריד וסוכנות עמיתים. את הקמת זרוע הסוכנויות בבעלות בפסגות מוביל עופר אלעד.

פסגות הוא בית ההשקעות הגדול בשוק, ובין היתר הוא גם הגדול ביותר בפעילויות של קופות גמל - מנהל כ-49.2 מיליארד שקל - הנמנות על מוצרי החיסכון לטווח ארוך לצד הפנסיה וביטוחי החיים.

סוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים הפרטית הגדולה ביותר היא קלי, שבבעלות מנחם קלי, כשהסוכנויות הגדולות ביותר נמצאות בבעלות היצרנים: מגדל, הפניקס וכלל.