מסתמן: ירון דקל וקרן נויבך יפסיקו להגיש באופן קבוע ברשת ב'

עפ"י התכנון של מנהל קול ישראל החדש, מיקי מירו, תוכניות הדגל של רשת ב' יימשכו, אך המגישים יתחלפו מדי יום ■ עיתונאי: "נראה כי המגמה היא להחליש את השידור הציבורי"

קרן נויבך, ירון דקל ואסתי פרז יפסיקו להגיש את תוכניותיהם באופן קבוע ברשת ב' - כך על-פי התכנון של מנהל קול ישראל החדש, מיכאל (מיקי) מירו. על-פי התכנון, התוכניות המובילות של רשת ב' יישארו, אך מגישיהם ועורכיהם יתחלפו מדי יום.

לדברי בכיר ברשת ב', "מירו מנסה למוטט את כל מוקדי הכוח שנצברו ברדיו. הוא מעוניין להחזיר את רשת ב' לשנת 2003, השנה שבה הוא היה מנהל רשת ב', ויוני בן-מנחם נכנס לתפקיד מנהל קול ישראל. יש כבר תכנונים לשנות את האותות של כל התוכניות ושל רשת ב' ועוד שינויים רבים בהמשך", אמר.

לדברי מקורב למנהל קול ישראל החדש, "סידור העבודה ברשות השידור עומד להשתנות. לא יהיו יותר סידור קבוע. כל יום יהיה מגיש אחר, וכך גם לגבי העורכים. הכוונה היא לבצע שינוי צורני כוללני של הרדיו".

בכירים ברשות השידור הביעו תמיהה לגבי ההחלטה לבטל את המגישים הקבועים, בין היתר בגלל העובדה שהתוכניות "סדר יום" בהגשת קרן נויבך המשודרת בין 8:00 ל-10:00, "הכול דיבורים" בהגשת ירון דקל המשודרת בין 10:00 ל-12:00, ויומן הצהריים "בחצי היום" עם אסתי פרז, זוכות להאזנה רבה ואף נחשבות לתוכניות הדגל של הרשות. כמו כן, המגישים נחשבים לעיתונאים מהשורה הראשונה.

"ביום רביעי זומנו כל עובדי הרדיו לישיבה עם מיקי מירו בירושלים. במשך שעה וחצי הוא אמר שלא מתוכננים שינויים כלשהם, אבל הרוח בקהל הייתה שונה", מספר עיתונאי בכיר בקול ישראל.

"אנחנו נמצאים בסיטואציה של אי-ודאות גדולה מאוד. מירו הסביר לנו ביום רביעי שהוא רוצה שכולנו נמשיך לעבוד יחד ושנעשה תהליך של למידה משותפת, ושהוא עשה תהליך של CLEANING לפני שהוא מונה לתפקיד - שזה היה חלום שהתגשם מבחינתו. יחד עם זאת, אנחנו מגלים יומיים לאחר מכן שכך וכך אנשים לא ימשיכו בתפקידיהם. פתאום נודע לנו שהעורך גיל ליטמן לא יערוך יותר את יומן הבוקר אלא יומנים בחצות, ושאריה גולן עובר להגיש רק 3 פעמים בשבוע, וכן שיעקב אחימאיר יגיש את התוכניות שנלקחו מגולן", מספר העיתונאי.

"החלטה לא מובנת"

"נראה כאילו יש כאן מגמה מתוכננת להרוס את השידורים של הרדיו. הרי כל המהלך הזה מנוגד לתפיסה המקובלת היום ברדיו של רצועות שמזוהות עם מגישים וחברות חדשות שמזוהות עם עיתונאים חזקים", אומר מגיש בכיר ברשת ב'.

לדבריו, "סקרי TGI האחרונים מוכיחים כי הגישה של אריה שקד ומוטי אמיר (שקד - לשעבר מנהל קול ישראל, ואמיר - מנהל רשת ב' , ר"ב) - עבדה. הרייטינג עלה - זה מוכח. יש משהו יותר מובהק מזה שהסקרים מראים שרשת ב' נמצאת במקום טוב מבחינת נתוני האזנה? משהו פה מריח מאוד לא טוב. אם הנתונים טובים, ואם הרדיו רק נמצא במגמת עלייה - מדוע מנסים לשנות אותו מהיסוד?".

"זאת החלטה לא מושכלת ובעיקר לא מובנת, אלא אם כן קוראים את המציאות מזווית אחרת, ואז מבינים שהמגמה פה היא החלשת השידור הציבורי - לא החלשת המגישים אלא השידור הציבורי בכלל", הוסיף המגיש.

מרשות השידור נמסר: "לצערנו, גורמים אינטרסנטים מנסים לייצר מצג-שווא, אולם העובדות הן שבשל יציאתם של חלק מעובדי רשת ב' לחופשות קיץ, חלו כמה שינויים בסידורי העבודה, ויחולו שינויים נוספים בשבועות הקרובים. במקביל, החל מנהל הרדיו החדש בהכנסת שינויים למבנה הצורני של רשת ב' בעקבות תלונות של מאזינים. בקרוב יחלו דיונים עם צוותי חשיבה לגבי לוח השידורים החדש של רשת ב', שיגובש בהתייעצויות פנימיות ויובא לאישור מוסדות רשות השידור".