דוח של מטאלינק מגלה: החברה שוקלת להפוך לפרטית

עוד עולה מהדוח כי החברה מעסיקה עובד אחד ■ הפעילות העיקרית שנמכרה על-ידי החברה לא עמדה באבני הדרך, ולכן לא יועברו אליה סכומים נוספים

הדוח השנתי המורחב לשנת 2010 מגלה עד כמה עמוק הבור שבו נמצאת חברת מטאלינק . החברה נקלעה לקשיים בשנים האחרונות, ולפני שנה וחצי היא מכרה את פעילותה העיקרית בתחום שבבי התקשורת האלחוטית WLAN ונשארה בפעילותה המסורתית בתחום ה-DSL. מכירת הפעילות לחברת Lantiq התבצעה בשלבים, והייתה יכולה להגיע לסכום של 16.9 מיליון דולר במזומן.

אלא שהדוח המורחב שפורסם בסוף השבוע מגלה שהפעילות הנמכרת לא עמדה באבני הדרך שנקבעו, ולכן לא יועברו למטאלינק סכומים נוספים מעבר ל-7.7 מיליון דולר שכבר שולמו לה.

ב-2010 התכווצו ההכנסות של מטאלינק ב-75% ל-813 אלף דולר, אך היא עברה לרווחיות לראשונה זה שנים, על רקע מכירת הפעילות. החברה מצפה שמכירות ה-DSL ידעכו עם הזמן, אך בזמן הקרוב יישארו בטווח של 1-2 מיליון דולר בשנה. מטאלינק מחפשת "אלטרנטיבות אסטרטגיות" והשקעות נוספות, כולל מיזוג, או הפיכה לחברה פרטית.

מטאלינק נוסדה על-ידי צבי שוכמן, שמכהן כמנכ"ל החברה ומחזיק 21.9% ממניותיה, ועוזי רוזנברג, שהוא היו"ר שלה ומחזיק ב-17.7%. בעלת מניות נוספת היא חברת הביטוח הראל, עם 9.7% מהמניות.

למעשה, אין לחברה היום כל פעילות פיתוח חדשה, והדוח מראה שמאז יוני האחרון היא מעסיקה עובד אחד בלבד - ככל הנראה שוכמן עצמו. ב-2009 היא העסיקה כ-70 עובדים. ב-2010 החברה שילמה 360 אלף דולר לקבוצה של שמונה בכירים, ששבעה מהם כבר לא עובדים בה כיום. הדירקטורים אינם מקבלים שכר, למעט דירקטורים חיצוניים.

מניית מטאלינק נמחקה לפני כמה חודשים מהמסחר בנאסד"ק, לאחר שלא עמדה בתנאי הסף של מחיר מינימום. היום היא נסחרת ברשימת ה-pink sheets, והשווי שלה הוא 1.2 מיליון דולר בלבד, ירידה של 99.8% מהשווי בשיא בשנת 2000.