מחאת האוהלים מתרחבת: "זו מחאה עממית"

(עדכון) - לקראת הדיון בוועדת הכלכלה על מחירי הדיור הגבוהים, הבוקר הגיעו הסטודנטים המוחים לכנסת ומחלקים לח"כים שקי שינה והזמנות למאהלים ■ סטודנטים: "יש מצוקה קשה; דיור בר השגה הוא מאבק צודק" ■ בינתיים, המחאה מתרחבת לבאר שבע, רמת גן והרצליה

מחאת האוהלים מחריפה: עשרות סטודנטים עומדים הבוקר (ב') בכניסה למשכן הכנסת, חמושים בשקי שינה כחולים אותם הם מנסים לחלק לחברי הכנסת שנכנסים למשכן. עד כה קיבלו את השק"שים ח"כ אנסטסיה מיכאלי וזהבה גלאון, שהביעו תמיכה במאבק ואמרו שינסו לפעול לפתרון מצוקת הדיור. בצהריים יתקיים דיון מיוחד בוועדת הכלכלה על מצוקת הדיור וכמו כן תוצג "תוכנית חירום נדל"נית" על ידי ח"כ פאינה קירשנבאום ונציגי הרשויות המקומיות.

יחד עם השק"ש מקבלים הח"כים גם פלייר בו הם נקראים להגיע למאהל המחאה בת"א ולבלות שם את הלילה. גם יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א, אורי רשטיק, מספר על תגובות אוהדות מצד חברי הכנסת ומצד העוברים ושבים.

"אנסטסיה מיכאלי מהקואליציה אמרה שהיא תומכת במאבק ועל הממשלה למצוא פתרון", אמר רשטיק. "אנחנו רוצים להעביר מסר שהמדינה לא לוקחת אחריות על האזרחים. דיור בר השגה הוא מאבק צודק - לא רק סטודנטים אלא של כל מחוסרי הדיור בישראל".

איתי גוטלר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים, שהגיע גם הוא למשכן הכנסת, מגלה כי החל ממחר יקום מאהל מחאה גדול גם בירושלים - בכיכר צה"ל או בגן סאקר. "יש מצוקה קשה וזו מחאה עממית אמיתית", אמר.

נציגי הסטודנטים אומרים שהמחאה תמשיך להתרחב ועל הממשלה להציג פתרונות למצב. בתשובה לשאלה מה יאמרו לרה"מ בנימין נתניהו אם יזדמן להם לראותו בכניסה למשכן, אמרו הסטודנטים: "ניקח את השק"ש ונגיד לו לשבת, לדבר ולהגיע לפתרון. חייבים חד משמעית למצוא פתרון למצוקה ולא להסתפק בספינים של 'סופרטנקר'".

בתוך כך, מאבק הסטודנטים מתרחב, כאשר אמש נפתח מאהל גדול נוסף בבאר שבע ועשרות סטודנטים בילו שם את הלילה. מוקדים נוספים ייפתחו היום גם ברמת גן ובהרצליה.