"מדד ה-S&P 500 יגיע לסביבות 1,600 נק' עד סוף 2012"

בני מוזס, מנכ"ל כוון בית ההשקעות: "השוק עולה או יורד בסופו של דבר על התוצאות של החברות. הרווחיות בשיא, המכפילים נמוכים ואין אלטרנטיבות, כדאיות האג"ח היא אפסית"

בשיחה עם "גלובס" אומר בני מוזס, מנכ"ל כוון בית ההשקעות, כי "באופן כללי אף פעם לא יקרה מצב שהכל יהיה בסדר, תמיד יש חוסר ודאות מסויים שמובנה בתוך השווקים ותמיד יהיו חוזי השחורות שמתפרנסים למעשה מזה. כרגע יש שתי בעיות - אירופה שכוללת את יוון ומדינות נוספות אם כי הבעייה העיקרית שם היא יוון. המדינות טוענות שגם המשקיעים צריכים לשאת בנטל ולא רק המדינות. בארצות הברית יש כרגע מאבק איתנים בין הרפובליקנים לאובמה. הם רוצים שאובמה צריך לקצץ 6 טריליון דולר ב-10 שנים אבל הוא חושש שזה ירים את האבטלה ורוצה להטיל מסים גבוהים יותר על העשירים".

"ברגע שהם יגיעו להבנות זה ייפתר. אובמה טוען שהוא רוצה לבצע קיצוץ ולפתור את הבעיות לאורך זמן. יכול להיות שהוא קצת נאיבי והרפובליקנים שמים לו רגליים. אובמה מנסה להיות נחמד. הבעיות ייפתרו ובגלל שהדוחות טובים השוק יעלה. הרי השוק עולה או יורד בסופו של דבר על התוצאות של החברות. הרווחיות בשיא, המכפילים נמוכים ואין אלטרנטיבות, כדאיות ההשקעה באג"ח היא אפסית כיום".

"אם רק תהיה קצת רגיעה אנחנו עומדים בפני תקופה ארוכה של עליות. אני מקווה שבשבועות הקרובים נקבל רגיעה מהמימשל וגם באירופה. אין מה להכנס לפאניקה, תמיד יש בעיות השאלה היא איך מפרשים אותן ואיך מתייחסים אליהן".

- מה יהיה עם האבטלה?

"המימשל ימשיך כנראה לקצץ משרות, אולי לא באותו קצב, וזה פוגע במאמצים לצמצם את האבטלה בארה"ב. אבל ברגע שתהיה רגיעה וקצת יותר בטחון החברות יעסיקו עובדים ויגייסו בקצב הרבה יותר גדול. אנחנו נראה שהמיגזר הפרטי יגיע לתוספת עובדים של 200-250 אלף עובדים בחודש. זה יקרה בטווח של שבועות או חודשים".

"אני בהחלט חושב שיש סיכוי טוב שהאבטלה תרד לסביבת ה-8% עד סוף 2012. האמריקנים זקוקים לדולר חלש כדי לייצר מקומות תעסוקה וזה כנראה יקרה".

- לאן הולך הזהב? והנפט?

"אנחנו נראה ככל הנראה הקפאת מחירים בזהב ובכסף ואולי גם ירידה. אני מאמין שתהיה ירידה ברגע שהמצב ישתפר והפחדים ייחלשו. הנפט צפוי לרדת ל-80-85 דולר בשבועות הקרובים, לאחר עונת הנסיעות והחופשות בארה"ב".

- לאן הולכים מדדי המניות בחודשים הקרובים?

"עד סוף 2011 ה-S&P 500 צריך לדעתי להגיע לסביבות ה-1,450 נק' ועד סוף 2012 לדעתי הוא צריך להגיע לסביבות 1,600 נקודות".