דוח בנק אוף אמריקה: בהפסד הגבוה ביותר מאז הקמתו

בנק אוף אמריקה הציג הרבעון הפסד של 8.8 מיליארד ד' בהשוואה לרווח של 3.1 מיליארד ד' בתקופה המקבילה אשתקד ■ מהבנק נמסר כי ההפסד הינו כתוצאה ממחיקות שקשורות לתחום המשכנתאות

בנק אוף אמריקה , הבנק הגדול ביותר בארה"ב פירסם היום את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני לפיהן עבר הבנק להפסד של 90 סנט למניה או הפסד כולל של 8.8 מיליארד דולר - בהשוואה לרווח נקי של 28 סנט למניה או רווח כולל של 3.1 מיליארד דולר, ברבעון המקביל בשנה שעברה. נציין כי האנליסטים בשוק ציפו להפסד של 85 סנט למניה בלבד.

בניטרול הוצאות חד פעמיות דיווח הבנק על רווח של 33 סנט למניה, זאת בהשוואה לרווח של 27 סנט למניה, ברבעון השני בשנת 2010 - ובהשוואה לתחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 29 סנט למניה בלבד.

מהבנק נמסר כי התוצאות הפיננסיות הינן כתוצאה ממחיקות חד-פעמיות שקשורות לתחום המשכנתאות. נציין כי מדובר בהפסד הרבעוני הגדול ביותר של הבנק בכל הזמנים.

מניית בנק אוף אמריקה, בניהולו של בריאן מויניהן, צנחה ב-27% בשנה האחרונה - הביצועים הגרועים ביתר בקרב הבנקים במדד ה-KBW Bank Index, כאשר מחיר הנעילה של אמש עמד על מתחת ל-10 דולר - לראשונה מאז מאי 2009 (אז נסחרה ב-9.72 דולר למניה).

"השוק מתחיל לדאוג אם בנק אוף אמריקה צריך להגדיל את ההון שלו", כותב האנליסט ג'פרסון הרלסון, מ-KBW. "אני לא חושב שהבנק זקוק לכך, אבל יש סיכויים גדולים שזה יקרה".