"הלוואי שמחאת האוהלים תיכשל; הם לא סובלים ממחסור"

משה גלסנר, בעל טור באתר החרדי "כיכר השבת", מקווה לכישלון מחאת האוהלים מחשש שמאחוריה עומדים ארגוני שמאל שאם יצליחו במחאה - "יעברו לטפל בחרדים"

בזמן שמחאת האוהלים מתפשטת כאש בשדה קוצים בערים מרכזיות בישראל - מקריית שמונה ועד באר שבע - יש עדיין מי שמנסה לשוות לה אופי פוליטי. משה גלסנר, בעל טור באתר החרדי "כיכר השבת", פרסום שלשום (ב') מאמר דעה בו הוא מייחל לכישלון מחאת האוהלים, בטענה כי מדובר בארגוני שמאל שיזמו את המחאה ואם יצליחו - הם יעברו "לטפל בחרדים", כדבריו.

"מצוקה? הצחקתם אותם. אלו שזרקו אמש קוטג' על מצודת זאב, לא סובלים ממחסור כספי כלשהו. נהפוך הוא. מי שחווה מחסור באוכל, לא יבזבז בחיים (!) קופסאות קוטג' שמחירן מופקע, למען רגימת בניין באמצעותן. המעשה הזה הוא צעד תקשורתי - יחצ"ני מובהק. אין לי ספק שבעל אינטרס מימן אותו, ואיש מקצוע הגה אותו", כותב גלסנר.

אין לטעות במניעיו של גלסנר; הוא תומך במחאת הדיור וטוען כי מדובר ב"מצוקה קיומית של ממש לעשרות אחוזים מתושבי המדינה". אך למרות זאת הוא מקווה שהמאבק שהחל בת"א והתפשט לערים נוספות "ינחל כישלון חרוץ".

"מנהלי המחאה הזו לא סובלים ממחסור", כותב גלסנר. "חמור מכך, לא בטוח שהם בכלל מבינים מהו. מה שמוביל אותם זוהי האג'נדה והשקפת העולם. מאבק הדיור הוא רק הדרך הטכנית לממש את חלקה. מכאן הם ימשיכו לשלב הבא. המדובר באותה קבוצה (או חבריהם לדרך) שאמש הניעה מאבק לגיוס תלמידי ישיבות, מחר תניע מאבק כנגד 'הכיבוש המשחית', והיום - כאמצעי לצבירת תנופה ציבורית, הם מנהלים 'מאבק חברתי' תמים על מחירי הדיור.

ביום בו תצליח ה'מחאה הספונטנית' הזו שלהם, אנחנו - הציבור החרדי, נהיה הדבר הבא לטיפולם. פתאום תראו את אותם 'פעילים חברתיים' מפגינים לביטול קצבאות הביטוח הלאומי, לקיצוץ בדמי הלידה, לביטול הסדר תורתו-אומנותו, לנישואים אזרחים, להפרדת הדת מהמדינה, ולעוד שלל נושאים - שלא עולים בקנה אחד עם השקפת עולמם של רוב אזרחי המדינה, ימניים, דתיים, חרדים".

גלסנר מסכם את דבריו בקריאה חד משמעית לציבור החרדי שלא להתגייס למחאת האוהלים: "אסור לנו חלילה להתפתות למאבק האזרחי כביכול. במקום לשתף פעולה עם אלו שנותנים להם כותרות, ולשלב ידיים במהלך שלכל בר דעת - שקוף לחלוטין, חובה עלינו לדאוג, כי הללו לא יצליחו במאבקם. ברגע שהם ייכשלו, נחזור למאבק במחירי הדיור. כל זמן שהם שם, אנחנו נתפוס מרחק".