רכישה גדולה לורינט: קנתה חברה אמריקנית ב-76 מ' ד'

Vovici מפתחת מערכות בהן משתמשות בין היתר סיסקו וטויוטה *מנכ"ל ורינט, דן בודנר: "הרכישה משלימה את הפורטפוליו שלנו"

ורינט מחזקת את הזרוע הארגונית שלה. היום הודיעה החברה על רכישת חברת Vovici האמריקנית, תמורת 76.4 מיליון דולר. Vovici פועלת בתחום הכולל של שירות הלקוחות, ופיתחה מערכת של ניתוח סקרים ומשובים המאפשר לחברה לדעת מה חושב עליה הלקוח.

תמורת הרכישה תתבצע במזומן, כאשר עם סגירת העסקה תשלם ורינט 57 מיליון דולר לבעלי המניות בחברת Vovici, והיתרה תשולם בעוד שנה וחצי, במידה שהחברה תעמוד ביעדים עתידיים.

הרכישה תתבצע ממקורותיה העצמיים של ורינט, שבסוף הרבעון הראשון היו בקופתה מזומנים בהיקף של כ-180 מיליון דולר. Vovici היא חברה פרטית, ו-ורינט לא פרסמה נתונים כספיים אודותיה, כמו גם את תוצאות העבר שלה.

ורינט מפתחת ומשווקת מערכות להקלטה ועיבוד נתונים בווידאו וקול, הן לארגונים גדולים והן לגופים ביטחוניים. החברה מנוהלת על ידי דן בודנר, ומתחרה בנייס במספר תחומי פעילות.

"אנו פועלים מספר שנים בתחום של מוקדי שירות לקוחות", אמר היום בודנר ל"גלובס", בעקבות העסקה. "הלקוח מתקשר עם הארגון במספר אמצעים, אם זה בשיחה לשירות הלקוחות, בצ'ט, דרך אתר החברה, ומשוב של סקרים. עד עתה ניתחנו את הנתונים שקשורים לקול ולווידאו, ורכישת vovici תוסיף את היכולת לעבד נתונים המגיעים בדרך של משוב. הרכישה משלימה את הפורטפוליו שלנו עם אינפורמציה שמגיעה לכל הדרכים הללו, ומאפשרת לנו לנתח את כל המידע בצורה כוללת, ולתת לחברה תמונה מלאה של מה חושב הלקוח על החברה".

רכישה שנייה השנה

בין החברות המוכרות שמשתמשות במערכות של Vovici ניתן למצוא את חברת התקשורת סיסקו, רשת המלונות מריוט, וכן את חברת הרכב טויוטה. החברה, הממוקמת בוירג'יניה, מעסיקה כ-100 עובדים.

על פי הסכם הרכישה, צפויים המנכ"ל, גרג סטוק, ושאר הנהלת החברה, להישאר בתפקידם. סטוק מסר היום בעקבות העסקה כי "השגת מבט כולל על חווית הלקוח היא עניין קריטי לכל עסק היום. החיבור בין Vovici לורינט הוא מוכח, והוא ירחיב את היכולת שלנו להציף את הערך של חווית הלקוח".

מדובר ברכישה השנייה שמצבעת השנה ורינט, לאחר שלפני כשלושה חודשים הודיעה החברה על רכישת רונטל הישראלית, המפתחת מערכות שליטה ובקרה - וכן מערכות ניהול אירוע - ומציגה את הנתונים באופן תלת-ממדי.

את הרבעון הראשון של 2011, שהסתיים בחודש אפריל, סיימה ורינט עם עלייה של כ-2.5% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל של 2010, לרמה של 176.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה, על בסיס GAAP , הפסידה החברה 3.6 מיליון דולר, ובניטרול הוצאות שלא במזומן, הרוויחה ורינט 24.1 מיליון דולר.

מתחילת השנה טיפסה מניית ורינט ב-13.7%, והיא נסחרת כעת לפי שווי של 1.37 מיליארד דולר.