לייטק רואה את האור: GE תרכוש אותה ב-15-20 מ' ד'

החברה מלוד, המפתחת ומספקת רכיבים לניהול אנרגיה ושבבעלות משפחת שרייבר, הייתה מועמדת לרכישה על-ידי כרמנה הקנדית, אך נקלעה לסכסוך משפטי

איך שגלגל מתהפך לו - חטיבת התאורה של GE רוכשת את חברת Lightec הישראלית, שרק בשנה שעברה הייתה מטרה לרכישה שלא יצאה אל הפועל בסופו של דבר, בידי חברת כרמנה הקנדית.

הרכישה של ענקית התעשייה כפופה לאישורים רגולטוריים, ושוויה טרם פורסם. עם זאת ל"גלובס" נודע כי העסקה מוערכת ב-15-20 מיליון דולר, הישג משמעותי לחברה המשפחתית מלוד.

לייטק מפתחת ומספקת רכיבים לניהול אספקת אנרגיה לגופי תאורה שמביאים לחיסכון באנרגיה, והיא מתמחה בספקי כוח לתאורת LED ושנאי הלוגן לתעשיית התאורה. צבי ודוד שרייבר, אב ובנו, הצטרפו לחברה בשנת 1996. דוד מכהן בתפקיד היו"ר, דוד הוא המנכ"ל.

לייטק היא חברה פרטית ומשפחתית, ונתונים על הצלחתה פורסמו עם הודעת הרכישה של כרמנה לפני שנה. בשנת 2010 היו ללייטק מכירות של 20 מיליון דולר ורווח נקי של 800 אלף דולר.

צבי שרייבר הקים בעבר את החברות יוניקורן שנרכשה בידי IBM ב-2006 תמורת 10 מיליון דולר ומשקיעים זרים, וכן הקים וניהל את חברת התוכנה הישראלית-פלסטינית G.ho.st שנסגרה שגייסה 4.1 מיליון דולר בקרן בנצ'מרק ישראל ואנג'לים. שרייבר גם הקים את חברת טריידיום שנמכרה בשנת 2000 ב-500 מיליון דולר.

"חטיבת התאורה של GE היא חדשנית ומוערכת בתעשיית התאורה הבינלאומית", אמר צבי שרייבר, "הצוות של לייטק מרוצה משילוב הכוחות עם חברת תאורה בעלת היסטוריה ועומק, שחזונה להגדיל את פעילותנו ולהוביל את מהפכת התאורה בתקופה זו של שינוי מהותי בתעשייה שלנו".

ג'ון ברולס, מנהל מוצרים גלובלי ב-GE lighting ומי שיהיה אחראי על הצוות של לייטק, אמר היום ל"גלובס": "אנחנו מחפשים ברחבי העולם טכנולוגיות ומוצרים שיכולים להשלים את סל המוצרים שלנו, ובלייטק מצאנו טכנולוגיה וביזנס מלהיבים. לייטק מציעה את המוח של תאורת ה-LED ואנחנו מקווים שהיא תהפוך לחלק משמעותי בחטיבת התאורה שלנו".

* מה הכוונות של GE באשר לעתיד לייטק?

ברולס: "אין לנו כוונה לעשות שינויים. החברה תמשיך לפעול כפי שפעלה בעבר, ובעתיד אני מקווה שנוכל להגדיל אותה".

* התביעות ההדדיות של החברה עם הרוכשת הקודמת לא הפריעו?

"GE עורכת בדיקות נאותות מעמיקות על כל חברה שהיא בוחנת כמועמדת לרכישה. כך עשינו גם בלייטק ולא מצאנו שום מכשול שיכול להפריע".

* מדוע לא פרסמתם את היקף הרכישה?

"החברה היא פרטית והחלטנו לשמור את הנתון הזה חסוי".

ללייטק יש מערך פיתוח בישראל ומערך שיווק ומכירות באירופה, באסיה ובארה"ב. עבור GE, אכישה זו תואמת לאסטרטגיה שלה להפוך למובילה עולמית במעבר מתאורה מסורתית למקורות תאורה חדשים ויעילים בצריכת אנרגיה.

בחטיבת התאורה של GE מועסקים 17 אלף עובדים ברחבי העולם, העוסקים בכל תחומי טכנולוגיית התאורה, ובהם מחקר ופיתוח, הנדסה, ייצור, שיווק והפצה.

מרי-רוז סילבסטר, נשיאה ומנכ"ל החטיבה, אמרה כי העסקה תחזק את מעמדה של חטיבת התאורה בעולם: "משמעות הרכישה היא שנספק מערכת תאורת LED יעילה וחסכונית יותר במהירות רבה יותר"