מנכ"ל טאו יוסי ארד: "בסיטואציה הנוכחית ההצעה שבן דב נתן לבעלי האג"ח היא הטובה ביותר"

שלמה נס: "גם היום יש לה יכולת לשלם את החובות בשנתיים הקרובות אבל אנחנו מסתכלים מעבר לזה" ■ מחזיקי האג"ח: "מטומטמים שקנו את האג"ח ושכחו שהטייקונים בארץ לא מחזירים חובות בזמן" ■ "בן דב לא עושה לנו טובה - הוא צריך לשלם באופן מלא את מה שמגיע לנו"

עצבי מחזיקי האג"ח של טאו היו מתוחים היום (ה') לקראת פתיחת אסיפת בעלי אגרות החוב של החברה, במסגרתה צפויים קברניטי טאו להציג את מתווה החוב שהוצע על ידי בעל השליטה, אילן בן דב. "גלובס" העביר את מהלך האסיפה בשידור חי.

‏בן דב עצמו לא הגיע לאסיפת בעלי האג"ח, ונציג החברה באסיפה הוא יוסי ארד, מנכ"ל טאו. העיתונאים והצלמים שהגיעו לאסיפה הוצאו מהאולם לאחר שראשי טאו אמרו את דבריהם וענו לשאלות ובאולם נותרו רק מחזיקי האג"ח.

ארד אמר באסיפה כי "בעל השליטה הציע לפני מספר ימים הצעה וכעת עובדים על הערכות שווי. אני מניח שהן יתקבלו בעוד כמה ימים ואז נוכל להביא את ההצעות להצבעה ולבדוק אותן". במהלך הישיבה התפרצו חלק ממחזיקי האג"ח כלפי ארד ונציג נאמן האג"ח וטענו שההסדר לא יהיה הוגן בסופו של דבר ויפגע בבעלי האג"ח.

"בזכותנו אילן בן דב קנה את פרטנר ועכשיו הוא לא מחזיר לנו את החוב", אומרים מחזיקי האג"ח שהניפו שלטים באסיפת האג"ח.

בתשובה לשאלה אמר ארד במהלך הישיבה כי "מי שמכר את האג"חים של החברה בהפסד בשנה-שנתיים האחרונות זו אחריות שלו. אני לא יכול לבדוק מי מכר, מתי וכמה. בסיטואציה הנוכחית ההצעה שהתקבלה היא הטובה ביותר לחברה. היא תיתן תמורה הרבה יותר גבוהה למחזיקי האג"ח מאשר לא לקבל אותה. אני חושב שההצעה של אילן בן דב היא מאוד מאוד מכובדת, הוא אמר למחזיקי האג"ח שהוא ייתן מניות ואף אחד לא יפסיד".

שלמה נס, יו"ר החברה, אמר בישיבה כי "החברה ספגה מהלומה מאוד מאוד קשה ב-2008 ומאז היא צמצמה באופן מאוד משמעותי את חובותיה. גם היום יש לה יכולת לשלם את החובות בשנתיים הקרובות אבל אנחנו מסתכלים מעבר לזה. לכן פנינו לבעלים בבקשה לראות כיצד אנחנו נערכים לטווח הארוך. קיבלנו הצעה ואנחנו, הדירקטוריון, רוצים לשתף פעולה אתכם, בעלי האג"ח, במטרה להגיע לתוצאה הטובה ביותר".

יוסי ארד הוסיף: "יכולנו להתנהג כמו אחרים, לחכות לרגע האחרון ולהגיד אין לי. אנחנו לא במצב הזה ואנחנו רוצים לא להגיע למצב הזה. באתי לדירקטוריון עם תוכנית אולם היא לא יצאה לפועל בגלל המצב בשוק ההון. בעלי השליטה בא עם הצעה שמכניסה לחברה נכס משמעותי, מגדילה את ההון והופכת את טאו לחברה עם אופק חיובי מאוד. אז בואו נחכה ימים ספורים ונראה את ההערכות השווי. אגב, אני רציתי לדחות את האסיפה הזו בשבוע".

בסיומה של האסיפה הוחלט למנות נציגות ולגייס עורכי דין. במהלך חלקה השני של האסיפה שנערכה ללא נוכחות החברה והתקשורת הובעה התנגדות מוחלטת לפיו יהיה מנגנון פיצוי שיכלול התייחסות שונה למחזיקי האג"ח לפי רמת ההפסד או הרווח שלהם.

היקף החוב של טאו למחזיקי האג"ח עומד על 423 מיליון שקל (361 מיליון שקל לסדרה ב' ו-63 מיליון שקל לסדרה ג'). ההצעה של אילן בן דב, היא להעביר לחברת ההשקעות הכושלת שלו את מניות השליטה בחברת סאני, באמצעותה הוא מחזיק בחברת פרטנר ושמחזיקי האג"ח ימירו את כל החוב למניות טאו. חברת ההשקעות הפסידה בארבע השנים האחרונות יותר מ-700 מיליון שקל ולה גרעון של 357 מיליון שקל בהון העצמי.‏

בכניסה לבית ציוני אמריקה אזרחית אמרה ל"גלובס": "אנשים מטומטמים שקנו את האג"ח ושכחו שהטייקונים בארץ לא מחזירים חובות בזמן. אין מה לעשות התעשרות מהירה - שכרה בצידה".‏

יעקב כהן, משקיע פרטי אמר ל"גלובס" כי "בן דב לא עושה לנו טובה - הוא צריך לשלם באופן מלא את מה שמגיע לנו כמו שמקובל. בהסדר הוא משתיק את המוסדיים כי הוא אומר להם שהם לא יפסידו כדי שבעתיד ימשיכו לעשות איתו עסקים והכול על גבינו. הלוואות צריך להחזיר וגם אם משהו מכר את החוב למשהו אחר, עדיין צריך להחזיר".‏