שוברת שיאים: "כוכב נולד" סוגרת עונה וממשיכה לנצנץ

התוכנית הוותיקה תסגור בשבת הקרובה עונה תשיעית עם רייטינג ששובר שיאים, מיליוני צופים שיושבים מול התוכנית ופעילות ניו מדיה שצוברת תאוצה

"כוכב נולד" מסיימת בסוף השבוע את העונה המוצלחת בתולדותיה. זאת לאחר שהשנה הקודמת הייתה הנמוכה בארבע השנים שקדמו לה. עם זאת, העונה השמינית הנפיקה את הגמר הגבוה בתולדות התוכנית - 36% צפייה, מה שמעלה את רף הציפיות לגמר עונה זו שיתקיים במוצאי שבת בחיפה.

הנתונים: 1.1 מיליון צופים בכל פרק

העונה התשיעית של כוכב נולד, עומדת (ללא הגמר) על נתון של 28.8% צפייה. מדובר בנתון גבוה אף יותר מזה שנרשם בעונה 7, 27.7%, אשר נחשבה לעונה הגבוהה ביותר עד כה. עונה 8, למרות גמר העונה המרשים, סיפקה נתון מאכזב של 25.3% צפייה, אשר סימן את הצורך בשינויים בתוכנית.

גם מבחינת מספר הצופים, גברה עונה זו על העונה מחזיקת השיא - עונה 5 - עם 709 אלף צופים בממוצע לעומת 701 אלף צופים. פרק ההשקה של העונה, עמד על 33.1% והיה הגבוה בתולדות התוכנית. פרק השיא של התוכנית עומד לפי שעה על 34% צפייה ולכל פרק נחשפו כ-1.1 מיליון צופים.

הפריים טיים (21:00-23:00) של ימי רביעי וראשון, במהלך התקופה שבה שודרה התוכנית, היה הגבוה ביותר במהלך השבוע, עם 26.6% ו-26.7% בהתאמה. כמובן שמגמה זו השתנתה עם עליית "מאסטר שף" ו"רמזור", בששת השבועות האחרונים.

ההכנסות: יותר פרסומות - יותר כסף

עפ"י נתונים שקשת מוסרת, העונה התשיעית הכניסה לזכיינית כ-6 מיליון דולר מפרסום, לא כולל מאות אלפי דולרים מתוכן שיווקי. זאת עפ"י מפתח לחישוב הכנסות של כ-200 אלף דולר לתוכנית. בתוכנית הגמר ישודר ברייק הזהב בעלות של 350 אלף שקל וכמו כן ישולבו חמישה נותני חסות.

קשת תשדר במהלך תוכנית הגמר של "כוכב נולד 9" כ-50 דקות פרסום - 20% יותר מהמקובל ביום שידור רגיל. בתוכנית ממוצעת משודרות לכל היותר כ-40-41 דקות פרסום, זאת כמובן בתקופה של ביקושים גבוהים. על נקודת רייטינג בתוכנית הגמר נדרשו בשוק לשלם כ-2,500-2,700 שקל. במהלך העונה שילמו על נקודת ריטיינג בממוצע כ-2,000-2,200 שקל. מי שחפץ במיקום מועדף בתוכנית הגמר (בעיקר הראשון במקבץ) ישלם על המחיר הנדרש תוספת של כ-15%.

ניו מדיה: עכשיו גם באייפד

בעונה זו גולשי אתר mako של קשת קיבלו היצע רחב יותר של מוצרים ובין היתר קיבלו אפשרות להוריד את שירי התוכנית בחינם. באתר מדווחים על עשרות אלפי הורדות של מוצרי מוזיקה ובכללם גם טרוטונים וקליפים לסמארטפונים בכל החברות. כ-2 מיליון גולשים ייחודיים ביקרו באתר "כוכב נולד" לאורך העונה וכ-15 מיליון צפיות וידיאו נרשמו (כמובן ללא הגמר). בערב השיא, 40 אלף גולשים יוניקים השתתפו בפעילות המשלימה "כוכב לייב", וב"פרדיקטור" אשר בשלב האודישנים אפשר לקבוע "עבר או לא עבר" עשו שימוש קרוב ל-15 אלף גולשים מדי פרק.

יותר מ-2 מיליון דפים נצפים באפליקציות האייפד והסמאטרפון של התוכנית, שאותה הורידו עשרות אלפים. הגולשים בסלולר רשמו יותר מ-100 אלף צפיות בקטעים מהתוכנית ואף בפרקים מלאים.

אתר התוכנית בפייסבוק מונה 78.56 אלף חברים עם יותר מ-31 מיליון חשיפות לפוסטים. 126 אלף לייקים נספרו ו-11 אלף שחקנים לקחו חלק פעיל במשחק "פסק זמן של כוכבים".

שינויים בעונה: שמירה על עיקרון הרצף

עונת 2011 של "כוכב נולד" היא הראשונה בתולדות התוכנית שלא שודרה במשבצת הקיץ המסורתית, והגמר לא ישודר בסמוך לפתיחת שנת הלימודים. במצוות קשת הוקדמה עליית התוכנית של טדי כבר לאפריל השנה בעיקר כדי לשמר את המומנטום של רצף העוגנים "כוכב נולד"-"מאסטר שף"-"האח הגדול". לאור הנתונים המדאיגים של העונה הקודמת, נערכו מספר שינויים ובהם מתיחה משמעותית של שלב האודישנים, דגש על מאפיינים דוקומנטריים מעולמות "המחוברים", והתייחסות נרחבת למשפחות המתמודדים.

במהלך התוכנית נוסף אד הוק משדר נוסף בימי שישי על מנת להתמודד עם "וייפאאוט" של ערוץ 10. לאחר שהובהר, כי "אל תפיל את המיליון" מצליחה לבדה להחזיק את ימי שישי עם רייטינג כפול מהמתחרים, "כוכב נולד" שוחררה מהמשימה.

טדי: סדקים באידיליה

באחרונה שלח דירקטוריון קשת מכתב למפיקת "כוכב נולד" טמירה ירדני, בו הוא נוזף בה על התבטאויות שלה באשר למוסר התשלומים של ערוצי הברודקאסט. עונה זו עשויה לסמן סדק ביחסים בין חברת ההפקה לזכיינית. ירדני, על-פי גורמים בתעשייה, הביעה מורת רוח מכמה מהדרישות של קשת ממנה במהלך העונה ובהן הוספת ימי השישי והקדמת העונה. שינוי נוסף הוא הידוק יחסיה של טדי, לאחר זמן רב של כמעט בלעדיות, עם הזכייניות אחרות. גם עליית The voice ברשת בקרוב, עשויה להשליך על עתיד המותג. בקשת בכל אופן, אומרים כי אין כל שינוי ביחסים והם טובים מתמיד.

השפעה: הצביעו חגית יאסו

"כוכב נולד" עודנה מותג טלוויזיה מרכזי ומשמעותי וניסיונותיו הדרמטיים של אחד מאבות המתמודדים להטות את התוצאות, מוכיחה עד כמה. בניגוד לתוכניות ריאליטי אחרות, היא נותנת ביטוי רחב לאותה ישראל שאינה מצויה בדרך-כלל בפריים טיים. לא פחות ממוסדות אחרים המזוהים עם ישראליות כמו צה"ל או לחלופין תחרות מלכת יופי, "כוכב נולד" הפכה למקום אמיתי של ישראל השנייה "להתאזרח" בו. זכייה של בת העדה האתיופית חגית יאסו, תהיה לא פחות מהיסטורית, ותדגיש שמהותה האמיתית של התוכנית, היא לא בהכרח שירה.