צעירה בת 26 מתה בעקבות תגובה אלרגית חריפה לאגוזים

הצעירה המתגוררת באילת, אכלה במסעדה בתל אביב. כשהוגש לה הקינוח שאלה הצעירה האם הוא מכיל אגוזים, ולאחר שנענתה בשלילה המשיכה ככל הנראה באכילת המנה

בבית החולים איכילוב בתל אביב נקבע היום מוות מוחי לצעירה בת 26, בעקבות תגובה אלרגית חריפה לאגוזים.

מבדיקה ראשונית עולה כי הצעירה המתגוררת באילת, אכלה במסעדה בתל אביב. כשהוגש לה הקינוח שאלה הצעירה האם הוא מכיל אגוזים, ולאחר שנענתה בשלילה המשיכה ככל הנראה באכילת המנה.

מספר שעות לאחר מכן הופיעו תגובות אלרגיות בגופה של הצעירה והיא הובאה במהירות לבית חולים. לאחר שאושפזה בחדר המיון בבית החולים איכילוב המשיך מצבה להידרדר ולבסוף נקבע לה מוות מוחי.

שלשום: פעוט ניצל בעקבות תושיית הוריו

למיון הילדים ברמב"ם הגיע שלשום פעוט בן 10 חודשים שסבל מתגובה אלרגית לטחינה. הפעוט הגיע לאחר שפיתח פריחה ונפיחות באזור הפנים עקב רגישות לסומסום.

ד"ר גל נוימן רופא במחלקת ילדים א' ברמב"ם, שטיפל בפעוט סיפר כי הטיפול שקיבל בשטח הציל את חייו. "הביטוי הראשון לרגישות הוא הופעת פריחה. כשההורים הבחינו בפריחה על פניו של התינוק, הם הזעיקו את מד"א והתינוק קיבל זריקת אדרנלין שעצרה את התגובה האלרגית", אמר ד"ר נוימן.

"במקרים של רגישות למזונות מסוימים, הופעת אלרגיה יכולה לבוא לידי ביטוי בנפיחות בפנים ובאזור הצוואר ואפילו באזור הפה והגרון ועלולה להוביל לחנק", הסביר נוימן. "אם ההורים לא היו מבחינים בסממנים, המקרה יכול היה להסתיים אחרת".

עם הגיעו לבית החולים, קיבל הפעוט המשך טיפול לאלרגיה ממנה הוא סובל ונשאר במחלקה להשגחה במשך יממה. אתמול, שוחרר הפעוט לביתו כשהוא חש בטוב.