דעה: האם הכרה בנישואים חד-מיניים ממריצה הכלכלה?

מאמר של מחוקקים דמוקרטים: "ההכרה בנישואים חד-מיניים בניו-יורק תוביל לעליית הכנסות המדינה בכ-391 מ' ד'" ■ כיצד ההכרה שתיכנס לתוקף מחר תתרום לתושבים ולעסקים?

"ההחלטה של מדינת ניו-יורק להכיר בנישואים חד-מיניים תוביל לעלייה בהיקף הפעילות הכלכלית במדינה בכ-391 מיליון דולר - בהכנסות וחסכונות, בשלוש השנים הקרובות", כך נכתב בסקירה שפורסמה על ידי קבוצת מחוקקים דמוקרטים. על פי הסקירה, "מרבית ההכנסות והחסכונות יהיו תוצאה של גידול בכמות החתונות וצמיחת ענף התיירות במדינה".

אז האם בכך שניו-יורק הפכה למדינה השישית בארה"ב המכירה בנישואים חד-מיניים, היא אכן תורמת גם לכלכלתה ולתושבים החיים בה?

"מתכנני אירועים וחתונות, ועסקים הנותנים שירותים באירועים כאלה, גם כמו עסקים הקשורים בענף התיירות וההסעדה - עשויים לחוות גידול משמעותי ברווחים בחודשים הקרובים", כך מעריכה קתרין האם, נשיאת האתר GayWeddings.com, המאפשר לזוגות חד-מיניים לתכנן את חתונותיהם.

יותר מ-63 אלף חתונות תוך 3 שנים

על פי דוח ממשלתי בארה"ב, כ-21,309 זוגות חד-מיניים יינשאו בניו-יורק בעקבות החוק החדש, בשלוש השנים הקרובות בלבד. כמו כן, צופים כי כ-3,308 זוגות חד-מיניים ממדינות שכנות לניו-יורק אשר אינן מכירות בנישואים חד-מיניים וכ-41,907 זוגות חד-מיניים ממדינות זרות - יגיעו לניו-יורק בתקופה המדוברת כדי להתחתן.

אבל ההשלכות הפיננסיות של נישואים חד-מיניים לא נוגעות רק לחתונות, אלא גם להשלכות והשינויים המשפטיים הדרושים בחוק בכל הקשור לנישואים הללו: "בעשור האחרון הזכות של זוגות חד-מיניים להינשא נהפכה לסוגייה משפטית, כאשר הקהילה ההומוסקסואלית עצמה נעשתה מודעת עכשיו יותר לסיוע המשפטי לו היא נזקקת", מסבירה ג'ניפר האטש, מנהלת של חברת ייעוץ משפטי ופיננסי לזוגות חד-מיניים.

"עכשיו, כשלזוגות חד-מיניים יש זכויות מסוימות במדינות מסוימות ובאחרות לא, ברור לכולם שזוגות אלה יזדקקו לסיוע פיננסי ייחוד", מוסיפה האטש.

נזכיר כי ניו-יורק הפכה למדינה השישית בארה"ב המכירה בנישואים חד-מיניים, הכרה אשר תיכנס לתוקף ב-24 ליולי. נכון לעכשיו, נישואים חד-מיניים בארה"ב מוכרים במסצ'וסטס, קונקטיקט, לואה, ניו-המפשיר, ורמונט וקולומביה.