האם הקידוח ב"שרה" ו"מירה" יתחיל כבר בדצמבר?

שותפות מודיעין הוציאה דיווח לבורסה עם עדכון לו"ז לקידוח ברישיונות, ומציינת כי אסדת הקידוח עשויה להיות זמינה כבר ב-1 בדצמבר

הקדמה בקידוח "שרה" ו"מירה"? שותפות מודיעין , המחזיקה ב-19.2% מרישיונות חיפושי הגז "מירה" ו"שרה", הודיעה היום (א') בדיווח לבורסה כי הקידוחים ברישיונות יחלו לאחר ביצוע 3 קידוחים אחרים בישראל וקפריסין, אשר יבוצעו על ידי אותה אסדה שתבצע את הקידוח ב"שרה" ו"מירה", וייתכן שהקידוח יחל כבר בדצמבר.

הכשרה אנרגיה, השותפה גם כן ב"שרה" ו"מירה", הודיעה לאחרונה כי הקידוח ברישיונות צפוי להתקיים בינואר או פברואר 2012; בדיווח הבוקר של מודיעין נמסר כי האסדה Noble Homer Ferrington, שאמורה לבצע את הקידוחים ב"שרה" ו"מירה" תהיה זמינה להתחיל בקידוחים ב-1 בדצמבר השנה או לאחר מכן, לאחר ביצוע 2 קידוחים בישראל ואחד בקפריסין. אם כן, ייתכן שהקידוח ב"שרה" ו"מירה" יחל כבר בדצמבר.

שותפויות "שרה" ו"מירה" אמורות להעביר למשרד התשתיות לוח זמנים מפורט לגבי הקידוחים ברישיונות עד ה-21 באוגוסט, וכן להעביר פרוספקט לקידוח עד ה-1 באוגוסט.

בשלהי יוני דיווחו הכשרה אנרגיה ושותפיה בצמד הרישיונות, כי על-פי דוח חברת המחקר האמריקנית NSAI, ממוצע פוטנציאל עתודות הגז בהם עומד על 6.5 TCF (מיליארד רגל מעוקב), וההסתברות למציאת תגלית גז הינה גבוהה מאוד, ועומדת על 54%. עם זאת, האומדן הטוב ביותר של חברת המחקר הצביע על גז בהיקף של 2.9 TCF - נמוך מציפיות המשקיעים - מה שגרר ירידה של עשרות אחוזים במניותיהן בבורסה.